فیل ماهی صید شده از آب های گلستان تکثیر می شود

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
فیل ماهی صید شده از آب های گلستان تکثیر می شود

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: به زودی تکثیر فیل ماهی صید شده از آب های استان گلستان آغاز خواهد شد.

سید جواد قدس علوی با اشاره به فیل ماهی ۲۲۲ کیلوگرمی صید شده از آب های استان، اظهار کرد: این فیل ماهی ۲۰ سال سن دارد و این یعنی که ماهی به سن بلوغ رسیده و این سن بهترین زمان برای تکثیر آن است.

وی با بیان این که در حال حاضر صید ماهیان خاویاری از دریای خزر محدود شده، خاطر نشان کرد: چند سالی است که براساس توافق پنج کشور حاشیه دریای خزر صید ماهیان خاویاری تنها با هدف تکثیر و پرورش انجام می‌شود و با توجه به رو به انقراض بودن گونه فیل ماهی در این دریا، امیدواریم وضعیت این گونه باارزش طی این تکثیر و پرورش بهبود یابد.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی در خصوص زمان تکثیر این گونه رو به انقراض از ماهیان خاویاری دریای خزر، گفت: پس از چند روز که این ماهی در استخر آرامش نگهداری شود به سالن تکثیر جهت عملیات لاروگیری منتقل خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت حدود چهار ماه از عملیات لاروگیری، لاروهای به دست آمده پرورش خواهند یافت و زمانی که تبدیل به بچه ماهی‌های دو یا سه گرمی شد، با هدف بازسازی ذخایر دریای خزر در این دریا رهاسازی می‌شود.

گفتنی است طی چند روز گذشته فیل ماهی به وزن ۲۲۲ کیلوگرم و با ۳۱.۳ کیلوگرم خاویار توسط صیادان پره استان، از آب های گلستان صید و جهت بازسازی به مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری شهید مرجانی آق قلا منتقل شد

منبع : اقتصاد ایران

دیدگاه خود را بیان کنید