صید ماهی میکتوفیده برای اولین بار

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۹ بازدید

معاون مدیرکل بهبود کیفیت فرآوری توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران از صدور یک هزار تن ماهی از ایران به کشورهای همجوار طی نیمه نخست سالجاری خبرداد

خبرنگار باشگاه خبرنگاران، حسن عربی امروز يکم آبان درمراسم پایانی همایش بهینه سازی بازار آبزیان در پلدشت با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار صورت گرفته است افزود: این میزان ماهی در نیمه نخست امسال به کشورهای عراق و عربستان سعودی، صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات ماهی تا پایان سالجاری با 50 درصد افزایش به هزار و 500 تن می رسد اظهارداشت: سال گذشته 40 هزار تن انواع ماهیان گرمابی به کشورهای خارجی صادر شده بود.

معاون مدیرکل بهبود کیفیت فرآوری توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از 70 هزار تن انواع ماهی در کشور تولید می شود که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه با اجرای برنامه های زیربنایی و استفاده بهینه از منابع، میزان تولید ماهی در سال به یک میلیون و 700 هراز تن می رسد

صید ماهی میکتوفیده برای اولین بار در کشور

وی در ادامه از صید ماهی میکتوفیده برای اولین بار خبرداد و بیان داشت: در سالجاری برای اولین بار صید ماهی "میکتوفیده" به صورت گسترده از منابع دریایی کشور صورت می گیرد که منابع بسیار مهمی برای پودر ماهی است.

هماهنگی های لازم جهت بهینه سازی بازار با مراکز تصمیم ساز و فراهم کردن زمینه صادرات آبزیان به کشورهای دیگر، افزایش یارانه عامل های انژری جهت کاهش هزینه ها و برگزاری دوره های آموزش پخت آبزیان از جمله مهم ترین دستاورد این همایش سه روزه بود.

شرکت کنندگان در این همایش سه روزه به تبادل تجربه ها و دستاوردها در زمینه افزایش تولید فرآوری های شیلاتی و بررسی راهکارهای توسعه پایدار آبزی پروری و برنامه ریزی جهت افزایش مصرف سرانه مردم پرداختند

دیدگاه خود را بیان کنید