پرورش ۱۵ میلیون لارو ماهی سفید در بندرکیاشهر

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۳ بازدید

پرورش ۱۵ میلیون لارو ماهی سفید در بندرکیاشهر

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از پرورش ۱۵ میلیون لارو ماهی سفید در مرکز پرورش بخش بندرکیاشهر واقع در حاشیه رودخانه سفیدرود این شهرستان خبر داد

حسن قاسمپور روز شنبه با اشاره به اینکه این تعداد لارو پس از تکثیر در مرکز شهید بهشتی گیلان جهت پرورش به این شهرستان انتقال داده شده ، افزود: طرح پرورش این تعداد لارو ماهی سفید از سی ام فروردین ماه سالجاری در ۴ استخر مرکز بندرکیاشهر ( به مساحت ۸ هکتار ) آغاز شده است.

وی بازسازی و حفظ ذخائر دریایی و رودخانه ای را از اهداف اجرای این طرح عنوان و یادآور شد: پس از تبدیل این لاروها به بچه ماهی ، این ماهیان در اواخر خردادماه در رودخانه سفیدرود این شهرستان رها سازی خواهند شد.

به گفته قاسمپور، مرکز پرورش بندرکیاشهر به جهت مجاورت با رودخانه سفیدرود و همچنین نزدیکی به دریا از ظرفیت مناسبی برای رها سازی و بازسازی ذخائر دریایی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: رودخانه سفیدرود یکی از بزرگترین رودخانه هایی است که به دریای خزر منتهی می شود ، ضمن آنکه این رودخانه یکی از زیستگاه های مهم ماهیان استخوانی و غضروفی به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده و حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود از این منطقه می گذرد.

این شهرستان از وجود ۳۷ کیلومتر سواحل دریایی در بخش بندرکیاشهر برخوردار است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید