صید 2600 تن ماهی استخوانی در گیلان

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۵ بازدید
صید 2600 تن ماهی استخوانی در گیلان

مدیرکل شیلات استان گیلان از صید 2 هزار و 649 تن ماهیان استخوانی به ارزش 863 میلیارد ریال از دریای خزر خبر داد.

اسحاق شعبانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهلت صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان همانند مازندران و گلستان 2 استان ساحلی دیگر شمال کشور که از 20 مهر ماه پارسال آغاز شده بود ساعت 24 بامداد امروز به پایان رسید.

وی افزود : صیادان گیلانی در این مدت با 21 هزار مرتبه پره کشی 2 هزار و 649 تن ماهیان استخوانی به ارزش 863 میلیارد ریال از دریای خزر صید کردند.

وی اعلام کرد : 2هزار و 33 تن معادل 77 درصد این مقدار ماهی صید شده ماهی سفید ، 552 تن معادل 20 درصد ماهی کفال و64 تن معادل 3 درصد سایر گونه های ماهیان استخوانی بود.

مدیرکل شیلات با بیان اینکه با پایان یافتن فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر فصل تخم ریزی اینگونه ماهیان آغاز می شود تصریح کرد : به همین دلیل تا اواسط مهرماه صید ماهیان استخوانی در دریای خزر ممنوع است.

4 هزار صیاد گیلانی عضو 51 شرکت تعاونی صید پره گیلان در 300 کیلومتر از سواحل دریای خزر از آستارا تا چابکسر صید کردند, صید ماهیان استخوانی در دریای خزر همه ساله از اواسط مهرآغاز می شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه دارد.

ذخایر ماهیان استخوانی در چند دهه گذشته به دلیل صید قاچاق و بی رویه ، آلودگی دریا و رودخانه ها و کاهش زادآوری طبیعی ناشی از تخریب زیستگاه ها بر اثر برداشت بی رویه شن و ماسه در رودخانه ها به شدت کاهش یافته است.
تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه های منتهی به دریای خزر مهم ترین راهکار شیلات گیلان برای حفظ این گونه ماهیان است

منبع : اقتصاد ایران

دیدگاه خود را بیان کنید