65 رشته انواع دام صید ماهی در صومعه سرا ضبط شد

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
65 رشته انواع دام صید ماهی در صومعه سرا ضبط شد

رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا از کشف و ضبط بیش از 65 رشته انواع دام غیرمجاز صید ماهی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

حمزه عشوری روز پنجشنبه اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت صید هرگونه ماهی تا پایان فصل تخم ریزی (15 اردیبهشت) ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت کنترل وسایلی از جمله پنج رشته تور سالیک، 12 رشته تور لاکش، 2 دستگاه شاقول دام، 50 دستگاه قلاب لانس کشف کرده اند.
وی با یادآوری اینکه بیش از 60 قطعه ماهی رودخانه ای در دام ها گرفتار و تلف شده اند، افزود: افرادی که به هر دلیل در این زمان اقدام به صید ماهی کنند، طبق مواد 10 و 12 قانون شکار و صید، ضمن معرفی به مقامات قضایی برابر ماده 30 همین قانون، مشمول جریمه ضرر و زیان وارده و حبس ناشی از صید غیر مجاز می شوند.

پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت 360 هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا با حدود 564 کیلومتر مربع وسعت و سه بخش مرکزی، تولمات و سردارجنگل در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و 21 هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید