صید 200 تن ماهی در فصل مجاز ماهیگیری در دریاچه زریوار

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۱۹۷ بازدید
صید 200 تن ماهی در فصل مجاز ماهیگیری در دریاچه زریوار

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مریوان از صید 200 تن ماهی به صورت سالیانه در فصل مجاز ماهیگیری در دریاچه زریبار شهرستان خبر داد.

سیدعزیز هاشمی اظهار کرد : در شهرستان مریوان یک تعاونی صیادان با 35 نفر عضو وجود دارد که به صورت سالیانه و مستمر در فصول مجاز صید مبادرت به صید ماهی می کنند.

هاشمی افزود : فصل مجاز صید که از 15 شهریورماه تا 15 اسفندماه است که در این فصل هر سال از سوی اعضاء تعاون صیادان مریوان 200 تن ماهی در دریاچه زریبار صید می شود.

وی تصریح کرد : کپور، فیتوفاک، بیگ هد و آمور از انواع ماهی هایی است که در دریاچه زریبار صید می شود.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان خاطرنشان کرد : اعضاء تعاونی صیادان شهرستان مریوان در فصل بهار و تابستان به صورت مستمر به صورت شبانه روزی و 24 ساعته مبادرت به حفظ و حراست دریاچه زریبار می ورزند.

شیدعزیز هاشمی ادامه داد : سالیانه در صورت تخصیص اعتبارات لازمه از سوی اداره شیلات 350 هزار قطعه بچه ماهی به منظور حفظ ذخایر و ژنتیک دریاچه و با همکاری تعاونی در دریاچه زریبار رهاسازی می شود.

هاشمی در پایان سخنان خود رهاسازی بچه ماهی ها را با همکاری و نظارت اداره محیط زیست و دامپزشکی عنوان کرده و اظهار کرد : در سال گذشته نیز 350 هزار قطعه بچه ماهی با اعتبار 630 میلیون تومان از خانواده کپورماهیان کپور، فیتوفاک، آمور و پیک هد در دریاچه زریبار رها سازی شده است

منبع : زریوار خبر

دیدگاه خود را بیان کنید