20 درصد ماهیان تولیدی آذربایجان‌غربی به کشورهای همسایه و اروپا صادر می‌شود

چهار‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۸ بازدید

20 درصد ماهیان تولیدی آذربایجان‌غربی به کشورهای همسایه و اروپا صادر می‌شود

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سالانه 14 هزار و 800 تن انواع آبزیان در آذربایجان‌غربی تولید شده که 20 درصد آن به استان های همجوار و کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اروپایی صادر می شود

معصوم فصیح امروز در ارومیه، اظهار داشت: در آذربایجان‌غربی 83 مزرعه گرمابی و 263 مزرعه سردآبی وجود دارد و انواع ماهیان گرمابی شامل کپور، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا، انواع ماهیان زینتی و سایر آبزیان شامل شاه میگو و آرتمیا در این استان یافت می شود.

وی افزود: پنج هزار و 880 تن ماهی پرورشی و بومی از منابع آبی در سطح استان صید شده و برآورد می شود در سال جاری 14 هزار و 800 تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید شود که شامل هفت هزار تن انواع ماهیان گرمابی و بومی و هفت هزار و 800 تن انواع ماهی سردآبی می‌شود.

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: 80 درصد آبزیان تولیدی آذربایجان‌غربی در داخل استان به فروش می‌رسد و 20 درصد سایر آن نیز به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه بیش از دو میلیارد تومان اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای و پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار بخش شیلات آذربایجان غربی قرار می گیرد و همچنین دولت با صدور مجوزهای لازم، ارائه تسهیلات بانکی، ارائه خدمات کارشناسی و هماهنگی با سازمان های ذیربط از آبزی‌پروری آذربایجان‌غربی حمایت می کند.

فصیح در ارتباط با اشاره به مشکلاتی که سازمان شیلات و آبزیان استان با آن رو به رو است، اظهار داشت: کمبود تسهیلات بانکی کم‌بهره و همچنین کمبود اعتبارات عمرانی و عدم تخصیص به موقع آن مشکل مهم آبزی پروری استان است و علاوه بر آن بالا بودن قیمت نهاده‌ها و عدم کارائی مناسب بیمه معضلاتی است که فعالان این حوزه با آن دست و پنجه نرم می کنند
منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید