افتتاح طرح های کشاورزی در شهرستان ازنا

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۱۴ بازدید

افتتاح طرح های کشاورزی در شهرستان ازنا

طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان ازنا در سال جهش تولید به همت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و اداره کل شیلات استان افتتاح شد.

با حضور خادمی استاندار لرستان، بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، امام جمعه و فرماندار شهرستان ازنا، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری (مجتمع خاویار طلای گهر) در روستای شنگان شهرستان ازنا ، افتتاح و به بهره برداری رسید.

بازدار در مراسم افتتاح این پروژه با تشکر ویژه از استاندار استان، مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازنا و اداره کل شیلات استان و مجری این طرح، در حمایت، برنامه ریزی و انجام اقدمات لازم در احداث و به بهره برداری رساندن این طرح افزود: مجتمع خاویار طلای گهر، در حال حاضر تنها واحد پرورش ماهی خاویاری شهرستان ازنا بوده که در فاز اول با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن ماهی خاویاری پرواری ( گوشتی ) و تعداد محدودی پرورش ماهی خاویاری مولد با هدف تولید خاویار و تکثیر، راه اندازی شده است که چشم انداز آینده آن تولید و تکثیر ماهیان مولد و خاویار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه ، مساحت این واحد ۳۰ هزار متر مربع است ، افزود: از کل مساحت این پروژه ، ۵ هزار متر مربع آن بنای مفید محسوب می‌شود و برای احداث و راه اندازی آن بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن بیان مزیتهای اقتصادی این طرح در سال جهش تولید و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اشتغالزایی این پروژه را ۷ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ نفر بصورت غیرمستقیم اعلام کرد.

در افتتاح این پروژه ، کیانپور نماینده اسبق شهرستانهای دورود و ازنا در مجلس شورای اسلام، معاون امور اقتصادی استاندار ، معاون امور عمرانی استاندار، مدیر کل شیلات استان و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ازنا حضور داشتند.

منبع : ایانا

دیدگاه خود را بیان کنید