توقیف شناورهای غیرمجاز منجر به دستگیری ۸ نفر در بندرلنگه شد

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۲۲ بازدید

توقیف شناورهای غیرمجاز منجر به دستگیری ۸ نفر در بندرلنگه شد

توقیف چهار فروند شناور صیادی غیرمجاز از سوی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات بندرلنگه منجر به دستگیری هشت نفر در این رابطه شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان روز سه‎شنبه در این باره گفت: پرونده این افراد برای رسیدگی به اتهاماتشان به شعبه دادگاه کیفری دو شهرستان بندرلنگه ارجاع شده است.

علی صالحی توضیح داد: عوامل پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات بندرلنگه در حین گشت‌زنی شبانه در اطراف جزیره فارور این شناورها را توقیف و این تعداد افراد مرتبط با این شناورها را دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این شناورها چندین طاقه تور محاصره‌ای و ادوات صید مخرب نیز کشف و ضبط شده است.

پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان هرمزگان شامل، هفت پایگاه در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بندرکلاهی، قشم،بوموسی، پارسیان است.

شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

صید ترال که یکی از دغدغه‌های جدی صیادان و کارشناسان و صاحبنظران این استان بوده، از سال‌های گذشته در استان هرمزگان آغاز شده و همین امر آسیب‌های زیادی به ذخایر، صیدگاه‌ها و زیست‌گاه‌های آبزیان خلیج فارس وارد کرده و تهدید جدی برای صیادان این منطقه است.

در روش صید ترال، صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا و یا لایه‌های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می‌کنند.

صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم کند.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بندرها صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید