همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
حسین یونسی خامسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بیان داشته است که سال گذشته لایروبی بندر آستارا پس از ۱۳ سال توسط سازمان بنادر و دریانوردی گیلان انجام و به شرکت بهره بردار (شرکت کاوه) واگذار شد. طبق قرارداد، شرکت کاوه باید به عنوان پیمانکار مسئولیت نگهداری و متعاقب لایروبی بندر را بر عهده بگیرد. به نظر میرسد این شرکت علاقهمند به انجام این وظیفه نبوده و به دنبال بهانهای برای اجتناب از انجام آن است. بر اساس توضیحات ارایه شده و با توجه به رسوب پذیری مکرر، بندر آستارا یک بندر اقتصادی نیست. متاسفانه تغییر کاربری این بندر از صیادی به تجاری با فشار سیاسی نمایندگان مجلس انجام شد و در حال حاضر با مشکل رسوب گذاری و کاهش عمق پی در پی مواجه است. پس از تصمیم هیات دولت در سال ۱۳۸۶ به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شد و سپس در سال ۱۳۸۸ به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد تا امکان مشارکت در مبادلات دریای خزر به ویژه فراهم شود. صادرات و واردات کالا از این بندر قدیمی استان. در همان سال سازمان بنادر و دریانوردی پس از انجام تشریفات قانونی مزایده، طی قراردادی ۴۰ ساله و بلندمدت به منظور ساخت و مدیریت به یک شرکت خصوصی واگذار شد. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، نمایندگان محترم مجلس را به تصویب طرح تحقیق و تفحص از این قرارداد و عملکرد ده ساله این شرکت در بندر آستارا، دعوت میکند. |
---|
شهرستان آستارا به دلیل وجود مزیتهای مرز زمینی و دریایی و ریلی تاکنون نتوانسته آنگونه که باید از این ظرفیتها در راستای توسعه تجارت بخصوص در بخش دریایی استفاده بهینه داشته باشد. این بندر در سالهای اخیر با مشکلات زیادی در حوزه زیرساختی از جمله لایروبی کانال و حوضچه بندری مواجه شده که مانع از ورود کشتیهای بزرگ تجاری دریای خزر به این بندر شده است. بندر آستارا از فرصتهای بزرگ تجارت بندری بازمانده است مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه با بیان اینکه این سازمان از طریق کارشناس رسمی دادگستری، به طور قانونی کانال بندر آستارا با عمق ۵/۵ متر را تحویل شرکت کاوه داد تاکید کرد: پیش از لایروبی، کشتیهای با عمق ۴ متر قادر به ورود به بندر نبودند، اما با لایروبی انجام شده در سال گذشته کشتیهایی با عمق بالغ بر ۴ و نیم متر هم میتوانستند به این بندر ورود کنند که متاسفانه به دلیل عدم نگهداری و لایروبی توسط شرکت کاوه مجدد بندر با کاهش عمق مواجه شده است. منبع: شعار سال |
همکاران و علاقه مندان محترم شیلاتی میتوانند اخبار و گزارشات ویرایش و تنظیم شده و همچنین تصاویر یا ویدئوهای مرتبط با صنعت شیلات همراه با توضیحات آنها را ارسال فرمایند تا بنام خودشان در صفحه اخبار شیلاتی همکاران درج گردد. ارسال اخبار و گزارشات شیلاتی -------------- ارسال تصویر یا ویدئو شیلاتی |