صادرات محصولات شیلاتی امسال به 247 ميليون دلار مي‌رسد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۴ بازدید

سرپرست سازمان شیلات ايران :

تهران - صادرات محصولات شیلاتی امسال با 54 درصد رشد نسبت به پارسال به 247 ميليون دلار مي‌رسد كه اين رقم تا پايان برنامه پنجم به نيم ميليارد دلار بالغ خواهد شد.

6/4/1390

خبرگزاری جمهوری اسلامی: به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان شیلات ايران، 'سيد امين‌الله تقوي' افزود: سال 89 مقدار صادرات 160 ميليون دلار بود كه پيش‌بيني مي‌شود امسال با صدور 50 هزارتن محصولات شیلاتی ، 247 ميليون دلار صادرات داشته باشيم.
وي اضافه كرد: با توجه به رشد صيد و آبزي‌پروري، ميزان صادرات در سال آخر برنامه پنجم بر مبناي ارزش فعلي آبزيان به 405 ميليون دلار خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: همچنين در اين سال صادرات 35 ميليون دلار تجهيزات مرتبط با صيد و آبزي‌پروري و 15 ميليون دلار صادرات خدمات فني و مهندسي پيش‌بيني شده است كه با احتساب اين ارقام مقدار صادرات در سال پاياني اين برنامه به نيم ميليارد دلار نزديك مي‌شود.
تقوي در خصوص پرورش ماهي در قفس هم اظهار داشت: آب‌هاي جنوب كشور ظرفيت توليد 700 هزارتن و آب‌هاي شمالي 200 هزارتن ماهي در قفس را دارد. هم اكنون در مرحله پايلوت اين طرح هستيم، اما مي‌توانيم پيش‌بيني كنيم كه آينده توليد شیلات به پرورش ماهي در قفس گره خورده است.
به گفته وي ، ايران ظرفيت توليد 900 هزار تن ماهي در قفس را در آب‌هاي جنوب و شمال كشور دارد.
سرپرست سازمان شیلات ايران خاطرنشان كرد: يكي از اهداف ما رشد توليد و صادرات به خصوص در بخش ميگو و ماهيان پرورشي است كه با اين كار علاوه بر افزايش سطح صادرات، رشد ارزش افزوده هم خواهيم داشت.

دیدگاه خود را بیان کنید