صادرات خاویار پرورشی از کشور آغاز می شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۹ بازدید

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس شیلات کشور گفت: امسال قطعا برداشت خاویار پرورشی خواهیم داشت و بخشی از صادرات خاویار ما خاویار پرورشی خواهد بود.

امین الله تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ماهیان خاویاری از بخشهای تولیدی ما است که برنامه های خوبی مانند ارائه تسهیلات و نهادههای اولیه مثل بچه ماهی و واگذاری بچه ماهی به بخش خصوصی از جمله آنهاست.

وی اظهار داشت: توسعه و استفاده از ظرفیتهای بخش ماهی، توسعه پرورش میگو، ماهیان خاویاری، استفاده دو منظوره از چاههای آب کشاورزی و استفاده مکانیزه در بهره وری آب و افزایش و توسعه آن از مهمترین برنامه های سال 90 در سازمان شیلات کشور است.

وی با اشاره به پرورش میگو در کشور گفت: در جنوب کشور تلاش می شود تا مسائل و مشکلاتی که پرورش دهندگان میگو دارند مثل مسائل مالی از طریق از صندوق توسعه ملی حل شود.

وی افزود: طی نشستهایی با معاومنت نظارت راهبردی سازو کارها را مشخص می شود.

تقوی تصریح کرد: علاوه بر این از ابتدای سال برای توسعه میگو تسهیلات سرمایه در گردش بانک کشاورزی را در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفته است همچنین هم زمین و هم تسهیلات برای سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: یکی از جاهایی که سرمایه گذاری شد بخش توسعه پرورش میگو با تولید 6 هزار و 200 تن در سال گذشته بوده است که امسال این میزان بیشتر خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید