انجام جریمه و عوارض راه‌کاری برای کاهش ورود فاضلاب‌ها به دریاچه خزر

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، جریمه را ابزاری مناسب برای کنترل آلودگی‌ها دریاچه مازندران خواند و خواستار انجام جریمه و عوارض از بخش‌های آلوده کننده صنعتی شد

محسن نریمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این که متأسفانه به‌طور کلی از ورود فاضلاب به درون دریاچه خزر جلوگیری نمی‌شود، افزود: با وجود ورود فاضلاب به این دریاچه، هنوز وضعیت زیست محیطی در حالت بحرانی نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که قبل از بروز بحران در دریاچه خزر باید به فکر چاره و برنامه باشیم، گفت: بر اساس برنامه چهارم و قانون مصوب مجلس، باید با افراد یا کارخانه‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌زند، برخورد جدی کرد.

نریمان عملکرد سازمان محیط زیست را در رابطه با حل و کنترل ورود فاضلاب به دریاچه خزر نامناسب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون این سازمان با مشکل و کمبود اعتبار و نیروی انسانی روبه‌رو است.

وی با بیان این که سازمان محیط زیست باید برای کاهش آلودگی‌های دریاچه خزر و رودخانه‌ها، اقدام به جریمه و عوارض بخش صنعتی و خانگی کند، بیان کرد: پس از دریافت عوارض و جریمه می‌توان اعتبارهای جمع‌آوری شده را برای رفع آلودگی استفاده کرد.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که هم‌اکنون سازمان محیط زیست در حوزه اجرایی ضعف‌های بسیاری دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی باید برای حمایت و ارائه ابزارهای اجرایی از این سازمان طرح مناسبی را تصویب کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس هشتم، با بیان این که بسترهای مناسب برای حل مشکل آلودگی دریاچه خزر آماده نشده است، یاد‌آور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیشتر شهرها و روستاها، فرمانداری‌ و سازمان‌ها برای کنترل آلودگی به‌ویژه فاضلاب اعلام آمادگی کرده‌اند.

نریمان با تأکید بر این که سهل‌انگاری مسئولان در رابطه با دریاچه مازندران نتیجه‌ای جزء نابودی این دریاچه ندارد، افزود: افزایش ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به دریاچه مازندران، موجب مسموم شدن آبزیان می‌شود، این در حالی است که مردم از آبزیان استفاده می‌کنند

دیدگاه خود را بیان کنید