برداشت ۳۵۶۹ تن میگو از استخرهای پرورشی

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۸ بازدید


خبرگزاری تسنیم از بوشهر،مهدی ابراهیمی عصر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان گناوه با داشتن سواحل بکر و ماسه‌ای از نقاط مهم پرورش آبزیان است اظهار کرد: در شهرستان گناوه سه سایت پرورش میگو حله، رودشور و بندرریگ فعال است.
وی با بیان اینکه سایت های پرورش میگوی دراین شهرستان مشکلات زیرساختی دارند تاکید کرد: دسترسی نداشتن به شبکه برق سراسری، تعمیر و مرمت جاده های دسترسی و لایروبی کانال اصلی آبرسانی از مهم ترین مشکلات موجود مزارع پرورش میگوی در بندرریگ، رودشور و حله این شهرستان است.
رئیس شیلات شهرستان گناوه با بیان اینکه سایت پرورش میگوی بندرریگ برق دار شده افزود: سایت های پرورش رودشور و حله از سوخت گازوئیل برای تامین انرژی برق استفاده می کنند.
ابراهیمی گفت: با وجود این که جاده دسترسی این سایت ها ازسوی شیلات انجام شده نیاز به مرمت و تعمیر دارند.
وی از افزایش 14.5 درصد تولید میگو در اراضی پرورش میگو خبرداد و افزود: در فصل پرورش امسال سه هزار و 569 تن میگو از سطح یکهزار و69 هکتار سایت های پرورشی دراین شهرستان تولید و استحصال شد.
وی با بیان اینکه میگوهای پرورشی صادر شده است تصریح کرد: عمده میگوهای استحصال شده به کشورهای آسیایی ازجمله مالزی، تایلند و سنگاپور صادر و بخشی دیگری مصرف داخلی می شود

دیدگاه خود را بیان کنید