نمايشگاه بين المللي دريايي ايران ، هفته آينده

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۹ بازدید


واحد مرکزی خبر:نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت های داخلی و خارجی از 8 تا 11 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ما ، نمایشگاه بین المللی دریایی ایران با شعار «دریا محور توسعه» و با هدف معرفی توانمندی ها و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران - ترویج اشاعه و گسترش فرهنگ دریایی کشور- توسعه و ترویج نگرش تخصصی و علمی به صنعت دریایی و دریانوردی
- و ارتقاء دانش مسئولان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان حوزه های مرتبط دریایی برگزار می شود.
مشارکت در روند جهانی شدن - بهره گیری هوشمندانه از ابزارهای مدرن برای ایجاد تغییرات گسترده در حوزه دریا و دریانوردی - فراهم آوردن زمینه تبادل نظر با موضوع های دریایی و دریانوردی - معرفی الگوهای مناسب برای استفاده عموم مردم از دریا و تفریحات دریایی و آشنایی بیشتر با ورزش های آبی هم از اهداف یان نمایشگاه دریایی است.
ایران بیش از 5 هزار و 800 کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب دارد و معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و تکنولوژی دریایی کشور- معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه بنادر، شیلات و مناطق آزاد تجاری- مصرف آبزیان خوراکی به عنوان تغییر اصلاح الگوی مصرف غذایی برای امنیت غذایی جامعه - معرفی امکانات و جاذبه های گردشگری دریایی و ساحلی کشور - و معرفی انرژی های نو از دریا در پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی از اهداف این نمایشگاه است.
دیگر اهداف این نمایشگاه به این شرح است :
- معرفی اماکن تفریحی آبی کشور
- تشویق جوانان به اشتغال در حرفه ها و مشاغل دریایی و دریانوردی
- آشنایی جوانان به اشتغال در حرفه ها و مشاغل دریایی و دریانوردی
- آشنایی هر چه بیشتر مردم با دریا و مواهب آن
- برگزاری کارگاه های آموزشی.
نمایش و معرفی صنایع دریایی و دریانوردی حوزه دفاعی به عنوان نیروی راهبردی، منابع انرژی، معدنی و غذایی دریایی جمهوری اسلامی ایران و معرفی شرکت های حوزه نفت و گاز فراساحل در الویت است.
معرفی دستاوردهای مخابرات، برق و الکترونیک حوزه دریایی
- معرفی و نمایش دستاوردها و توانمندی های شرکت های خدمات لجستیک دریایی- معرفی توانمندی ها و دستاوردهای حوزه تفریحات و تجهیزات دریایی (غواصی، شنا، جت اسکی، موج سواری، ماهیگیری، ...)- معرفی توانمندی ها و دستاوردهای فدراسیون های ورزش های آبی هم از برنامه های این نمایشگاه دریایی است.
دیگر برنامه های نمایشگاه دریایی شامل معرفی کتاب، نشریات و مجلات دریایی کشور- معرفی توانمندی ها و دستاوردهای شیلات و آبزیان کشور (صنایع شیلاتی، آبزی پروری، غذاهای دریایی، ماهیان زینتی، فرآورده های جدید آبزیان) - معرفی توانمندی ها و دستاوردهای استان های ساحلی کشور - معرفی توانمندی ها و دستاوردهای محیط زیست دریایی - و معرفی توانمندی ها و دستاوردهای صنایع دستی دریایی کشور است.
نمایش توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشگاه های کشور جهت معرفی انرژی های نو از دریا - معرفی دستاوردهای پژوهشی استفاده از نانو در صنایع دریایی و دریانوردی
- معرفی انجمن ها و اتحادیه های دریایی- معرفی دانشگاه ها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی دریایی کشور - و معرفی دستاوردهای مؤسسات رده بندی هم از برنامه های
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران به همت سازمان بنادر و دریانوردی ، انجمن توسعه دریا محور و دبیرخانه ارگان های دریایی کشور، سازمان ها، نهادها و شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود.
نمایشگاه بین المللی دریایی ایران، یکی از نمایشگاه های منحصر بفرد دریایی در کشور و حوزه خلیج فارس محسوب می شود که وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی داخلی و خارجی، جدیدترین و نوین ترین تجهیزات و فناوری ها و همچنین خدمات مختلف دریایی را ارائه می کنند.
تشکیل بیش از 20 کارگاه و نشست علمی و پژوهشی از دیگر برنامه های نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران است

دیدگاه خود را بیان کنید