رشد 18 درصدی صید کیلکا در بابلسر

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

رشد 18 درصدی صید کیلکا در بابلسر
رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار گفت: صید کیلکا در سال ‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سواحل این شهرستان 18 درصد رشد داشته است
عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر، از فعالیت بیش از 180 مزرعه آبزی‌پروری در شهرستان بابلسر و فریدونکنار خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار و 100 هکتار مزارع فعال در این دو شهرستان وجود دارد که در آن انواع ماهیان گرم‌آبی، سردآبی، زینتی و خاویاری پرورش می‌یابد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در حدود 12 هزار و 500 تن برداشت صید کیلکا در بنادر بابلسر با ارزش اقتصادی شش میلیارد تومان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود 18 درصد رشد داشته است.
عمرانی با بیان این‌که در سال‌ جاری بیش از 400 فرصت شغلی برای صیادان بابلسر و فریدونکنار فراهم شده است، عنوان کرد: بیش از 400 فرصت شغلی در بخش صید کیلکا، پرورش آبزیان، صید پره و صنایع تبدیلی برای صیادان ایجاد شد.
رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار در ادامه از فعالیت 700 آببندان غیرفعال آبزی‌پروری در شهرستان بابلسر و فریدونکنار خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری شوراهای روستا، بخشداران، اداره آب، جهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی در روستاها بتوانیم گامی مؤثر جهت فعال شدن این آببندان‌ها برداریم

دیدگاه خود را بیان کنید