400 لنج‌ صیادی برای صید میگو در بوشهرعازم دریا شدند

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۷۳ بازدید


خبرنگار مهر، عبدالحسن تنگستاني عصر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید میگو با قایق‌های صیادی از روز گذشته آغاز شده است افزود: بیش از 900 قایق با 2500نفرصیاد ، صید میگوی خود راآغاز کرده‌اند که با بررسی‌های انجام شده صید قایق‌ها مطلوب ارزیابی شده است.
وی با اشاره به لزوم تجهیز همه شناورهای صیادی به سایبان و تجهیزات برودتی و ادوات صید تاکید کرد: زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنج‌ها شش روز و قایق‌ها سه روز خواهد بود.
معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان بوشهر افزود: تخلیه و حمل و نقل میگوهای صید شده تابع مقررات طرح تحویل‌گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان بوده و مسئولین کنترل کیفی بر مراحل مختلف تخلیه و حمل و نقل میگو نظارت می‌کنند.
تنگستانی با اشاره به اینکه در برخی از آبهای استان بوشهر صید ممنوع است تصریح کرد: صید میگواز مقابل نيروگاه تا دلوار درعمق زير پنج متر و اطراف مطاف محدوده خورخاندر دیر و منطقه روبروی رودخانه مند تا عمق كمتر از 10متر و زيستگاه‌هاي مصنوعي شامل منطقه منگف، يرول، دير، خارگو و گناوه ممنوع است.
وی مدت زمان صید میگو را بیش از 26روز اعلام کرد و گفت: قیمت میگو در بازار طبق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود بگونه‌ای که اکنون بین 12تا 15هزار تومان برای هر کیلو نرخ گذاری شده است.
معاون شیلات استان بوشهر گفت: پارسال دو هزار و 400تن ميگو از آب‌هاي استان بوشهر درمدت 28 روز تلاش صيادي، صيد شد و پيش بيني مي‌شود امسال نيز صيادان به همين مدت به صيد ميگو بپردازند.
تنگستانی با بيان اينكه حدود 40 درصد ميگوي كشور در استان بوشهر صيد مي‌شود اظهاركرد: 65 درصد ذخاير ميگوي استان بوشهرازگونه ببري سبزومابقي گونه‌هاي سفيد و سرتيز هستند

دیدگاه خود را بیان کنید