مرکز تحقیقات ماهیان زینتی محلات، یک تیر و دو نشان

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

مرکز تحقیقات ماهیان زینتی محلات، یک تیر و دو نشان
رییس ایستگاه ماهیان زینتی محلات گفت: با ارتقای ایستگاه به مرکز و تغییر رویکرد در این واحد، در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنیم.
مهدی رضایی گفت: تابلوی مرکز تحقیقات ماهیان زینتی محلات تا آخر آبان نصب می‌شود.
وی با اشاره به تصویب ارتقای این ایستگاه به مرکز توسط موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور گفت: تا آخر آبان مراحل اداری تکمیل می‌شود و ایستگاه به مرکز تحقیقات ماهیان زینتی تبدیل می‌شود.
وی گفت: همزمان با این تغییر، رویکرد این موسسه به تحقیقات تغییر خواهد کرد. در گذشته تحقیقات با هزینه دولتی و بدون دخالت بخش تولید انجام می‌گرفت و سپس نتایج در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می شد، ولی تولیدکنندگان از این تحقیقات استفاده چندانی نمی‌کردند، چراکه در زمینه تحقیق شده احساس نیاز نمی‌کردند.
رضایی افزود: رویکرد جدید کاملا تولیدمحور و نیازمحور است، یعنی صورت مسئله توسط ‌بخش تولید بر مبنای نیاز طرح و تاَمین بودجه بوده، سپس تحقیقات مربوطه توسط مرکز تحقیقات انجام می‌شود. با این رویکرد یک تیر تحقیقات‌ با دو هدف نیازمحوری و استفاده از منابع مالی غیردولتی زده می‌شود.

وی گفت: با ارتقای ایستگاه به مرکز، امکانات پژوهشی بیشتری در اختیار مرکز قرار می‌گیرد و می‌توانیم از منابع و اعتبارات استان بیشتر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا قرار شده چند نیرو از شیلات کشور به مرکز تحقیقات اضافه شود و فضای تحقیقاتی دو هزار متری در شهر محلات به مرکز تحقیقات اختصاص یابد.

رییس ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات افزایش تنوع گونه‌های ماهی زینتی و تولید گونه‌های جدید را بسیار مهم و تاثیرگذار در افزایش صادرات این حوزه ارزیابی کرد.

محلات از توابع استان مرکزی و در 105 کیلومتری اراک از مزیت‌های نسبی زیادی در تولید ماهیان زینتی برخوردار است. این شهرستان رتبه نخست تنوع تولید و رتبه دوم مقدار تولید ماهیان زینتی را دارد
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید