برنامه ریزی برای رونق گردشگری دریایی زمینه ساز توسعه صنعت توریسم است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۳ بازدید

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: برنامه ریزی برای رونق گردشگری دریایی در استان، زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری است.

'عباسی' روز سه شنبه به ایرنا گفت: نظر به وجود جذابیت ها و قابلیت های بالای گردشگری در گلستان و وجود سواحل دریایی دراین استان، برنامه ریزی در بخش گردشگری دریایی، زمینه های لازم برای توسعه و رونق این صنعت را فراهم خواهد كرد.

به گزارش ایرنا در استان گلستان واقع در شمال ایران و در كنار ساحل خزر ،علاوه بر جاذبه های مختلف طبیعی همچون كوه، جنگل، دشت های وسیع، تالاب های بین المللی، گل فشانها، همجواری كوه جنگل و دریا، بیش از 80 كیلومتر ساحل دریایی وجود دارد.

به گفته عباسی اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در زون‌های ساحلی به تنوع‌بخشی خدمات و فعال‌سازی گردشگری‌ دریایی كمك قابل توجهی می‌كند.

وی اضافه كرد: اداره‌ كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همكاری سازمان حفاظت محیط‌ زیست، بنادر و دریانوردی و شیلات می تواند برنامه ها و طرح های متعدد گردشگری دریایی را ارائه داده و دریا را محور توسعه‌ گردشگری استان گلستان معرفی كند.

عباسی ادامه داد: برنامه‌های خرد و كلان گردشگری دریایی، مهم‌ترین موضوعی است كه در زمینه گردشگری دریایی در نظام برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نظر به اینكه كشور ایران در كنار سایر جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی با داشتن بیش از دوهزار و 500 كیلومتر خط ساحلی از استعداد بالقوه ای برای گسترش گردشگری دریایی برخوردار است، در این میان از گردشگری دریایی، به دلیل نیاز به ایجاد زیرساخت ها و امكانات بیشتر و همچنین تا حدودی ناشناخته بودن آن برای مردم ، بهره برداری لازم نشده است.

وی با اشاره به سواحل دریایی استان گلستان، افزود: با برنامه ریزی در این بخش، شناسایی شركت های تعاونی پره كه در حوزه های صید و صیادی و گردشگری فعالیت می كنند، ایجاد علاقه مندی برای اجرای طرح های گردشگری دریایی، بهره برداری از تاسیسات گردشگری موجود و تلاش به منظور افزایش امكانات خدماتی و رفاهی در سواحل استان، می توان نسبت به توسعه گردشگری اقدام نمود.

عباسی همچنین به جذابیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی اشاره كرد و گفت: در استان گلستان 21 تعاونی پره وجود دارد كه می توان با استفاده از توان و ظرفیت آنها و بهره مندی از زمان صید و صیادی كه زمان مناسب برای گردشگری دریایی است، نسبت به اجرای تورهای گردشگری و سفرهای دریایی برنامه ریزی كرد.

وی تأكید كرد: ایجاد انگیزه و شناسایی جذابیتهای موجود و افزایش امكانات و سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند ركود در صنعت گردشگری دریایی را كاهش ‌داده و بخشی از مشكلات بیكاری موجود دراستان را مرتفع كند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی استان نیز برای همكاری در اجرای طرح های گردشگری و ایجاد امنیت در این استان اعلام آمادگی كرده است.

او همچنین اظهارداشت: با استفاده از توان استان های همجوار و بهره مندی از طرح های گردشگری دریایی اجرا شده و ایجاد سایت های شناور گردشگری دریایی و همفكری برای اجرای این طرح ها و تشكیل كمیسیون های مرتبط می توان نسبت به رونق و توسعه گردشگری دریایی و ایجاد اشتغال درگلستان امید داشت.

عباسی یادآور شد: بخشهایی نظیر شركتهای بنادر و كشتیرانی، شیلات، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی جهانگردی باید در این زمینه فعال‌تر عمل كرده و با نگاه نو جذابیتهای موجود در این بخش را توسعه و گسترش دهند

دیدگاه خود را بیان کنید