متقاضیان صنایع تبدیلی شیلات درزنجان از تسهیلات بانکی برخوردار می شوند

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۶ بازدید

متقاضیان صنایع تبدیلی شیلات درزنجان از تسهیلات بانکی برخوردار می شوند
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: متقاضیان صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلات در این استان می توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند
محمود صیادبورانی افزود: افزایش میزان تولیدات آبزی پروری، می تواند علاوه بر صادرات و ارز آوری، موجب اشتغالزایی شده و میزان مصرف آبزیان را بالا ببرد همچنین افزایش مصرف به برخی فعالیت های ترویجی نیاز دارد.

وی یادآورشد: تولید و مصرف آبزیان طی سال های اخیر در استان زنجان نیز از رشد چشمگیری برخوردار بوده که به منظور ترویج بیش از پیش مصرف آبزیان وجود صنایع عمل آوری و بسته بندی ماهی در استان ضروری به نظر است.

صیادبورانی تاکید کرد: متقاضیان این فعالیت ها می توانند پس از کسب مجوز، از تسهیلات بانکی مربوطه از محل کمک های فنی و اعتباری برخوردار شوند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به اینکه رونق صادرات غیرنفتی یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه به شمار می آید، با رونق گرفتن صنعت شیلات می توان نرخ بیکاری را کاهش و به توسعه صادرات این بخش نیز امیدوار بود.

صیادبورانی افزود: راهکارهای مختلفی برای تولید غذا در جهان وجود دارد اما آنچه که می تواند امنیت غذایی را با اهمیت تر نشان دهد، پروتئین مورد نیاز یا به عبارت دیگر اسیدهای آمینه ضروری برای بدن انسان است که معمولا در غذاهای جانوری یافت می شود.

وی اقلام غذایی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید مرغ و ماهی را دارای اهمیت ویژه ای در مقوله امنیت غذایی بیان کرد و ادامه داد: امنیت غذایی یکی از مهمترین مسایل کشاورزی و منابع طبیعی بوده و این مهم نیازمند توجه بیشتری در عرصه کشاورزی است تا تولیدات کشاورزی پایدار و دایمی حاصل شود.

صیاد بورانی ادامه داد: هم اکنون بخش مهمی از امنیت غذایی جهان به ویژه در سواحل و کشورهای در حال توسعه به عهده آبزیان است.

وی خاطر نشان کرد: حدود دو میلیارد نفر از جمعیت کره زمین با کمبود برخی مکمل های غذایی ضروری برای بدن انسان روبرو و دارای مشکلاتی از لحاظ تغذیه ای هستند.

صیادبورانی تصریح کرد: جمعیت کشورهای درحال توسعه بیشتر از کشورهای توسعه یافته به غذای ماهی در جیره غذایی روزانه وابسته هستند، اما کشورهای توسعه یافته برنامه غذایی خود را به سمت افزایش تولیدات و فرآورده های دامی و آبزیان تنظیم کرده اند و دراین خصوص به مسله سلامت غذا، کیفیت آن، حفظ محیط زیست و همچنین حمایت از موجودات زنده پرداخته اند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: صید آبزیان با رشد زیادی روبرو نبوده و در برخی سال ها نیز با کاهش روبرو شده است، اما افزایش تولید آبزیان تنها به دلیل افزایش میزان آبزی پروری در سطح جهان است و آبزی پروری عملا توانسته در کشورهای در حال توسعه و مناطقی که از لحاظ اقتصادی قوی نیست به تامین غذا به ویژه پروتیین مورد نیاز اقشار مختلف مردم بپردازد.

صیادبورانی افزود: آبزیان توانسته اند عملا بیش از25 درصد پروتیین حیوانی جهان را تأمین و جمعیتی در حدود یک میلیارد و 250 میلیون نفر در 39 کشور جهان تنها با استفاده از غذای آبزیان زنده هستند.

وی اظهار کرد: با افزایش عملی پرورش آبزیان میزان تولید ماهی و سایر آبزیان و به دنبال آن میزان مصرف سرانه آن افزایش خواهد یافت
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید