تخلیه روزانه 100 تن ماهی در بندر صیادی باسعیدو قشم

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تخلیه روزانه 100 تن ماهی در بندر صیادی باسعیدو قشم
مدیرکل شیلات هرمزگان از تخلیه روزانه 100 تن ماهی در بندر صیادی باسعیدو قشم خبر داد
سید پرویز محبی صبح امروز به همراه سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری و رئیس شیلات شهرستان قشم از بندر صیادی با سعیدو واقع در جزیره قشم و همچنین روند تخلیه صید در این بندر صیادی بازدید کردند.
وی در حاشیه این بازدید با اشاره به تخلیه روزانه نزدیک به 100 تن ماهی و آبزیان صید شده در این بندر صیادی گفت: بندر صیادی با سعیدو با صید سالانه حدود پنج هزار تن ماهیان صنعتی و تجاری نقش مهمی در صید استان هرمزگان دارد.
این مسئول افزود: این بندر صیادی از 57 فروند شناور کلاس لنج صیادی و نزدیک به 75 فروند شناور کلاس قایق صیادی برخوردار است.
محبی با بیان اینکه در این بندر صیادی، تعاونی صیادی با سعیدو از سال 1371 آغاز به کار کرده است، گفت: این تعاونی خوشبختانه توانسته به خوبی نقشش را در تسهیل ارائه خدمات به صیادان تحت پوشش خود ایفا کند.

در ادامه این بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری و رئیس شیلات شهرستان قشم با صیادان این منطقه از نزدیک دیدار کردند و به بررسی و حل مسائل و مشکلات آنها پرداختند.

گفتنی است باسعیدو با جمعیتی حدود 2 هزار نفر در 120 کیلومتری شهر قشم در محدوده بخش شهاب این شهرستان واقع شده است.

هرمزگان به دلیل برخورداری از صدها کیلومتر ساحل از استان‌های مهم و مطرح در تامین سرانه آبزیان خوراکی در کشور به شمار می‌رود.

در این استان سالانه صدها تن آبزیان از منابع طبیعی خلیج‌فارس صید و یا در مزارع پرورشی، پرورش داده می‌شود.

جزایری همانند قشم و کیش و ابوموسی از مراکز مهم عرضه ماهیان به شمار می‌روند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید