تالاب آذینی ظرفیت جهانی شدن را دارد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۲ بازدید

تالاب آذینی ظرفیت جهانی شدن را دارد

فرماندار سیریک گفت: تالاب بین المللی خور آذینی یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان است و ظرفیت جهانی شدن را دارد

خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری عصر امروز در بازدید از نهالستان‌های حرا در روستای کناری شهرستان سیریک اظهار داشت: تالاب بین المللی خور آذینی یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان و یکی از زیبا و بکرترین تالاب‌های دنیاست که از آن علاوه بر زیستگاه پرندگان، جانوران، آبزیان و توریسم به عنوان پناهگاهی امن برای در امان ماندن شناورهای صیادان در هنگام مواج بودن دریا استفاده می‌شود.

وی افزود: جنگل‌های حرا و چندل سیریک به لحاظ موقعیت اقلیمی از جایگاه بسیار خوبی در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار برخوردار است که می‌توان با همت و توجه بیشتر در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، این مکان را در به عنوان جایگاهی تفریحی و توریستی جهانی تبدیل کرد.

فرماندار سیریک بیان داشت: جنگل‌های دریایی دارای دو گونه مهم و ارزشمند حرا و چندل هستند که درخت حرا توسط دانشمند ایرانی ابو علی سینا کشف و به افتخار این دانشمند بزرگ به نام حرا نامگذاری شده است.

این مسئول اضافه کرد: جنگل‌های مانگروی در کشور 23 هزار هکتار است که از این میزان 20 هزار هکتار آن در استان هرمزگان و از 20 هزار هکتار جنگل‌های مانگرو استان حدود یک هزار و 900 هکتار آن در شهرستان سیریک رویش دارد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک نیز گفت: 200 هزار اصله نهار حرا و 150 هزار بذر چندل در نهالستان صدف آذین شهرستان سیریک برای کشت در سطح 350 هکتار از خورهای آذینی، گز و سیریک تولید و آماده کشت است.

محمد شعبانی تصریح کرد: این نهال‌ها با هدف توسعه جنگل‌های مانگرو، ایجاد پوشش گیاهی، احیای گونه‌های مانگرو، جلوگیری از فرسایش ساحلی، ایجاد زیستگاه آبزیان و پرندگان مهاجر دریائی و تامین علوفه دامی در خورهای شهرستان سیریک کشت می‌شود.

وی یادآور شد: برای تولید و انتقال کشت نهال حرا به داخل خورها مدت هشت ماه و بذر چندل دو ماه زمان نیاز است

دیدگاه خود را بیان کنید