صدور مجوز پرورش ماهیان خاویاری وابستگی به نفت را کاهش می دهد

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


علیپور خنکداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پرورش ماهی خاویاری در دریای خزر، گفت: متأسفانه به دلیل صید بی رویه پرورش ماهی خاویاری نیز با مشکلاتی مواجه شده است.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی از پرورش ماهی خاویاری در کنار استخرهای ماهیان سردآبی و گرم آبی ممانعت کرده است، افزود: در همه دنیا پرورش ماهیان خاویاری در کنار استخرهای پرورش ماهیان سردآبی ایرادی نداشته و منبع درآمد خوبی برای کشور و منطقه محسوب می شود.
وی با اشاره به این‌که درخواست کننده برای پرورش ماهیان خاویاری در کنار استخرهای گرم‌آبی مشکلی ندارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم از درآمد ناشی از نفت صرفه‌نظر کنیم و به دنبال کسب درآمد از دیگر بخش‌ها باشیم باید در این زمینه نیز تمرکز لازم را داشته باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان این که در حالی ‌که متقاضی و درخواست مجوز برای پرورش ماهیان خاویاری زیاد است، وزارت جهاد و سازمان شیلات بخش‌نامه‌ ممنوعیت صدور مجوز برای پرورش ماهیان خاویاری را صادر کرده است، افزود: با توجه به درخواست‌های بسیار زیادی که در این زمینه مطرح شده صدور مجوز می‌تواند موجب اشتغال‌زایی نیز شود.
علیپور خنکداری در ادامه تصریح کرد: در طول مسیر دریای خزر قفس‌های پرورش ماهی خاویاری فعال است اما این امر به اندازه‌ای که باید باشد، نیست و کمتر از ظرفیت موجود است.
وی با اشاره به این‌که درخواست‌های زیادی در این زمینه مطرح شده است، گفت: صدور مجوز برای پرورش ماهیان خاویاری در کنار استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی یا سردآبی هیچ ایرادی نداشته و سود زیادی نیز به دنبال دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم برای فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی باید به ظرفیت‌های اینچنینی توجه بیشتری کرد، گفت: در تذکر به وزارت جهاد کشاورزی ایرادات ناشی از ممنوعیت صدور مجوز برای پرورش ماهیان خاویاری را یادآوری کردیم

دیدگاه خود را بیان کنید