افزایش همکاری مازندران و آستارخان در زمینه دام و شیلات

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


رئیس پژوهشکده علوم طبیعی دانشگاه آستاراخان روسیه گفت: ایران و آستاراخان می‌توانند همکاری‌های خوبی در رشته دام و شیلات داشته باشند
خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولادمیر نیکلای ویچ پیلی‌پنکو بعد از ظهر امروز در نشست و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار داشت: ایران کشوری مستقل و بر روی پای خود ایستاده است و من به این استقلال غبطه می‌خورم.
وی با بیان اینکه کشور ایران به درجات علمی بالایی دست پیدا کرده است، افزود: کشور ایران به سمت دستاوردهای علمی رفته است.
پیلی‌پنکو تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توانیم با تمام بخش‌هایی که در دو دانشگاه مشترک هستند؛ همکاری داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.
رئیس پژوهشکده علوم طبیعی دانشگاه آستاراخان روسیه خاطر نشان کرد: این همبستگی و تفاهم‌نامه این امکان را به دانشجویان و دانشگاه می‌دهد که تبادل علم کنند.
وی عنوان کرد: دانشگاه آستاراخان 14 ساختمان آموزشی و تحقیقاتی دارد و سالانه بیش از 16 هزار دانشجو پذیرش می‌کند که از این تعداد 500 دانشجوی خارجی و 44 پروفسور و 154 استادیار دارد.
پیلی‌پنکو عنوان کرد: از استادان و محققان این دانشگاه که روی برنج و جنگل ‌کار می‌کنند بسیار استقبال می‌کنیم.
رئیس پژوهشکده علوم طبیعی دانشگاه آستاراخان با بیان اینکه صنعت رشد زیادی در آستاراخان داشته است، بیان داشت: ما نیاز مبرم به کشاورزی داریم و هر چه صنعت رشد کند باز هم ما نیاز به غذا داریم.
وی اذعان داشت: ما می‌توانیم همکاری‌های خوبی در رشته دام و شیلات داشته باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید