پیش بینی تولید ۱۳۵۰ تن میگو در سایت پرورشی گمیشان

چهار‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
پیش بینی تولید ۱۳۵۰ تن میگو در سایت پرورشی گمیشان
مدیرکل شیلات گلستان گفت: در سالجاری پیش بینی می شود تولید میگو در سایت گمیشان به یکهزار و ۳۵۰ تن افزایش پیدا کند
سیدجواد قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان، امروز (8 اردیبهشت) در کارگروه توسعه صارات استان گفت: فعالیت های حوزه شیلات در عرصه اقتصادی تحول زا و در راستای شاخص های اقتصاد مقاومتی است.

وی به پرورش ماهی در قفس هم اشاره کرد و افزود: قریب به 20 هزار حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که هرکدام دارای حوضچه هایی است که برای نگهداری آب از انها استفاده می شود، در هرکدام از این حوضچه ها بدون استفاده از آب مازاد می توان 500 تا هزار کیلوگرم ماهی تولید کرد که مجموعاً حدود 10 هزار تن می شود.

قدس علوی با اشاره تولید 715 تن میگو در سال گذشته گفت: سال گذشته در 267 هکتار سطح مفید استخرها، 715 تن میگو تولید شد که نسبت به سال قبل تر آن که 481 رشدی 50 درصدی داشت.

وی بیان کرد: برای سالجاری نیز سطح استخرها به 448 هکتار افزایش خواهد یافت و پیش بینی می کنیم میزان تولید نیز به یکهزار و 350 تن برسد.

مدیرکل شیلات استان گفت: بیش از 615 تن از محصول تولیدی در سال گذشته به استان های جنوبی کشور ارسال و از آنجا صادر شد و بالغ بر 3.5 میلیون دلار درآمد ارزی نیز نصیب کشور کرد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش ها در این حوزه تولید بچه میگوست، افزود: بچه میگو هرساله در پایان اردیبهشت ماه در استخرها رهاسازی می شوند، متأسفانه در استان تولید بچه میگو نداریم و لاروها از استان های جنوبی وارد می شود که اگر مشکلی ایجاد شود، به طور قطع ما هم دچار ضرر و زیان خواهیم شد

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید