درگيري کشتي هاي صيد نهنگ و مخالفان صيد نهنگ در آب هاي قطب جنوب

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


واحد مرکزی خبر:برخورد کشتی ژاپنی شکارچیان نهنگ و کشتی های ناوگان فعالان مخالف شکار این جانور آبزی در آب های یخ زده قطب جنوب به درگیری چند ساعته این کشتی ها منجر شد.
پل واتسون بنیانگذار انجمن استرالیایی quotation mark چوپان دریا quotation mark اعلام کرد کشتی ژاپنی نیشین مارو Nisshin Maru در اقدامی عمدی با یکی از کشتی های ناوگان فعالان مبارزه با شکار نهنگ برخورد کرد و پس از آن دو طرف با هم درگیر شدند اما موسسه ژاپنی مطالعه بر روی پستانداران دریایی که به اعتقاد مدافعان محیط زیست به بهانه مطالعه بر روی آبزیان نهنگ ها را شکار می کند مدعی شد کشتی های استرالیایی بوده اند که به بدنه کشتی ژاپنی که قصد سوخت گیری از یک نفت کش را داشته است آسیب وارد کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، پل واتسون تاکید کرد این برخورد عمدی به پنج ساعت کشمکش در دریای قطب جنوب منجر شد که خسارات قابل توجهی نیز به همراه داشت.
موسسه ژاپنی مطالعه بر روی پستانداران دریایی اعلام کرد مدافعان محیط زیست وارد کشتی ژاپنی شده اند و دست به غارت کشتی آنها زده اند موضوعی که گروه استرالیایی آن را رد کرده است.
یک مسئول موسسه شیلات ژاپن اعلام کرد توکیو بارها از دولت استرالیا خواسته است تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی اتخاذ کند.
کانبرا با صید نهنگ به شدت مخالف است و در سال دو هزار و ده میلادی از ژاپن به دیوان عدالت بین المللی لاهه شکایت کرد تا شاید به این طریق بتواند مانع شکار نهنگ در ژاپن بشود.
ژاپن تاکید دارد شکار نهنگ را در چارچوب فعالیت های علمی انجام می دهد و از آن استفاده تجاری نمی کند.
کمیسیون بین المللی صید نهنگ هر گونه شکار نهنگ را برای استفاده تجاری از گوشت این حیوان دریایی ممنوع کرده است

دیدگاه خود را بیان کنید