استفاده از داروهای جدید برای جلوگیری از تلفات ماهیان گرمابی گیلان

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


(ایسنا) - منطقه گیلان، دکتر سهراب عاقبتی، مدیرکل دامپزشکی گیلان امروز در جلسه این اداره کل گفت: در چند سال اخیر تلفات ماهیان گرمابی در سطح مزارع پرورشی استان به معضل بزرگی تبدیل شده است.
وی افزود: این تلفات که به خصوص در گونه ماهی کپور نقره‌ای اتفاق می افتد خسارات مادی زیادی را به پرورش دهندگان وارد می کند.
دکتر عاقبتی اضافه کرد: دامپزشکی استان گیلان به عنوان تنها متولی مبارزه و کنترل بیماری‌های آبزیان اقدامات متعددی را در این زمینه انجام داده که آخرین این اقدامات معرفی داروهای جدید، به این صنعت بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و تلاشهای انجام شده توسط این اداره و در راستای کاهش و جلوگیری از تلفات ماهیان پرورشی گرمابی بر اثر سندرم تلفات ماهی کپور نقره ای، دو داروی مورد استفاده در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های ماهیان گرمابی شامل داروی آزورینا و آکوابیو وارد کشور شده و در سال 1392 بروی استخرهای منتخب در سطح استان گیلان به صورت آزمایشی و پایلوت انجام خواهد شد تا در صورت کسب نتایج موفقیت آمیز به صورت انبوه در مزارع ماهیان گرمابی مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این داروها به منظور جلوگیری از شکوفایی جلبکی و تبعات ناشی از آن و همچنین جلوگیری از افزایش گازهای و مواد آلی مضر برای آبزیان در آب مورد استفاده قرار می گیرند

دیدگاه خود را بیان کنید