آبزی پروران زنجانی مشمول حمایت صندوق کشاورزی می شوند

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

آبزی پروران زنجانی مشمول حمایت صندوق کشاورزی می شوند
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: شرایط لازم برای حمایت جدی صندوق بخش کشاورزی از آبزی پروران این استان فراهم شده است.
محمود صیاد بورانی روز دوشنبه افزود: براساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه موظف شده تا نسبت به تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مشارکت تولید کنندگان این بخش اقدام کند.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه تولید کنندگان بخش کشاورزی به عنوان یک زیر ساخت، نیاز به موسسات مالی و اعتباری دارند، این زیر ساخت نباید ضوابط سخت و پیچیده ای داشته باشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به ملزومات صندوق حمایت از کشاورزان در بخش آبزی پروری گفت: این صندوق باید توسط خود تولید کنندگان ایجاد و اداره شود و دولت با آنها مشارکت و همکاری و از فعالیت آنان حمایت کند.

به گفت وی هدف دولت تشویق و حمایت از تولیدکنندگان با راه اندازی و ایجاد چنین صندوق هایی است.

صیاد بورانی تضمین متقاضیان سرمایه گذاری برای دریافت اعتبار از بانک ها و سایر موسسات داخلی را از جمله خدمات این صندوق ها عنوان کرد و دریافت کمک های مالی - اعتباری از دولت و بانک ها و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان این بخش رااز دیگر خدمات این صندوق برشمرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: حمایت از کشاورزی این استان در موقعیت بحرانی، جذب مستمر سرمایه تولیدکنندگان به منظور افزایش سپرده آنان و تامین نقدینگی برای ایجاد بازارهای عرضه مستقیم تولیدات نهایی با هدف ایجاد ثبات قیمت ها از دیگر خدمات این صندوق ها محسوب می شود.

وی ادامه داد: تامین نقدینگی به منظور تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی برای افزایش بهره وری، بازاریابی با هدف عرضه محصولات در بازارهای مقصد و مشارکت در تهیه و اجرای طرح های تحقیقاتی مرتبط با حمایت از تولید کنندگان این بخش از جمله خدمات صندوق کشاورزی به شمار می آید.

صیاد بورانی اعطای تسهیلات، حمایت ها مالی از تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری را از دیگر فعالیت های این صندوق خواند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: آبزی پروران علاقمند به استفاده از تسهیلات این صندوق باید اقدام به تشکیل شرکت های تعاونی فراگیر ˈشهرستانی یا استانیˈ و یا غیرفراگیر کرده و پس از واریز وجه به حساب این صندوق دو برابر عدد واریز شده از تسهیلات بانکی با بهره چهار درصد و با حداقل بروکراسی اداری ˈدر سریعترین زمان ممکنˈ برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکتی که از این تسهیلات بهره مند نشود می تواند بابت سپرده خود سود 15 درصدی دریافت کند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید