بهره برداری از چهار طرح بزرگ شیلاتی در گلستان

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

بهره برداری از چهار طرح بزرگ شیلاتی در گلستان
همزمان با هفته دولت ، چهار طرح شیلاتی با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد ریال در استان گلستان به بهره برداری و کلنگ زنی می شوند.
سیدجواد قدس علوی ، مدیر کل شیلات استان گلستان ،ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر در خصوص این خبر ، گفت: در ایام هفته دولت ، سه طرح شیلاتی به بهره برداری می رسد و یک طرح نیز در استان گلستان کلنگ زنی می شود
قدس علوی با بیان اینکه احداث یکی دیگر از مزارع سایت چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان از طرح های مهم قابل افتتاح در هفته دولت می باشد، تصریح کرد: این مزرعه 20 هکتاری با اعتبار چهار میلیارد ریال و با ظرفیت اسمی 45 تن به بهره برداری می رسد.

مدیر کل شیلات گلستان در ادامه سخنان خود گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 500 تن میگو از سایت میگوی گمیشان برداشت شود و ارزش اقتصادی میگوی استان به 5/7 میلیارد تومان خواهد رسید.

این نهاد مسئول در استان گلستان افزود :، پروژه اصلاح و مرمت و تجهیر مزرعه گرمابی در شهرستان گنبد را یکی دیگر از طرح های قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد.

قدس علوی تصریح کرد : این طرح با اعتبار دو میلیارد و 20 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیر کل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: احداث مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان علی آباد با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 636 میلیون ریال و با ظرفیت 25 تن به بهره برداری می رسد و مزرعه پرورش ماهی خاویاری در بندرترکمن با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال و ظرفیت 5/1 تن خاویار و 25 تن گوشت نیز کلنگ زنی می شود.

قدس علوی در پایان افزود: با اجرایی شدن این چهار طرح برای 24 نفر بطور مستقیم اشتغال زایی می شود
منبع : شبکه اطلاع رسانی دانا

دیدگاه خود را بیان کنید