آغاز صدور پروانه صيد ماهي با قلاب در فارس

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۸۹ بازدید


جعفري نژاد در خصوص صيد ماهي با قلاب به خبرنگار مهر گفت: اخيرا بخشنامه صدور پروانه صيد ماهي با قلاب به محيط زيست استان فارس ابلاغ شده است.
وي ادامه داد: در اين راستا افراد علاقه مند مي توانند با مراجعه به دفاتر اين اداره كل نسبت به دريافت پروانه صيد ماهي با قلاب اقدام كنند.
معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس ادامه داد: صيد ماهي در تالاب هفت برم و برخي از سدهاي اين استان در صورت اخذ پروانه بلامانع است.
وي اظهار داشت: البته صيد ماهي با هماهنگي شيلات و امور آب اين استان انجام مي شود و يكسري محدوديتهايي دارد كه افراد بايد اين محدويتها را مورد توجه قرار دهند
جعفرنژاد بيان كرد: بر اساس اين پروانه افراد در روزهاي خاصي و در مكانهايي كه مشخص مي شود اجازه صيد ماهي را دارند.
آغاز سرشماري حيات وحش در فارس
وي در بخش ديگري از سخنان خود از آغاز سرشماري حيات وحش اين استان طي چند روز آينده خبر داد و گفت: سرشماری جمعیت گونه های شاخص حیات وحش استان فارس در تمام مناطق شامل منطقه حفاظت شده، پارکهای ملی، پناهگاه حیات وحش و همچنین منطقه شکار ممنوع انجام می شود و در این سرشماری جمعیت گونه های شاخص استان از جمله گورخر، آهو، قوچ و میش و کله بز بررسی خواهد شد.
جعفرنژاد بیان کرد: این امر به منظور تعیین آمار نسبی حیات وحش به ویژه گونه های مذکور و بررسی وضعیت زیست محیطی این گونه ها و راهکارهای لازم برای حفاظت از آنها صورت می گیرد.
وجود علوفه به اندازي نياز براي حيات وحش
معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس در ادامه پيرامون وضعيت علوفه براي حيات وحش اين استان اظهار داشت: با توجه به بارندگيهاي مناسبي كه در اوايل سال صورت گرفت هم اكنون مشكل خاصي براي حيات وحش اين استان در زمينه علوفه وجود ندارد.
وي ادامه داد: البته اداره كل محيط زيست استان فارس براي تامين علوفه حيات وحش در صورت كمبود نيز پيش بينيهايي داشته است

دیدگاه خود را بیان کنید