برخورد جدی‌ با استفاده‌کنندگان از تور‌های صیادی منوفیلامنت

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید


خبرنگار مهر، مسعود بارانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: باتوجه به مخرب بودن تورهای منوفیلامنت به ‌منظور حفاظت از گونه‌های نابالغ، حساس و اقتصادی آبزیان و همچنین کمک به افزایش جمعیت آنها برای دستیابی به صید مستمر و پایدار استفاده از این تورها از ابتدای سال 1386 ممنوع اعلام شده و همچنان این ممنوعیت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این تورها به علت وزن کم در درون آب غوطه‌ور می‌مانند، تصریح کرد: تورهای خارج شده از کنترل صیادان در دریا سرگردان می‌شوند و آبزیان زیادی را در دام خود گرفتار می‌کنند و تا زمانی که جمع آوری نشده‌اند آلودگی‌های بسیاری را به وجود می‌آورند.
بارانی خاطرنشان شد: باتوجه به سختی جمع آوری تورهای سرگردان و از کنترل خارج شده از دریا و آلودگی که از طریق فساد اجساد آبزیان به دام افتاده در این تورها به محیط زیست آبزیان وارد می‌شود، بهترین کار عدم استفاده از این تورهاست.
وی افزود: اعلام این ممنوعیت پس از انجام بررسی‌های لازم و بر اساس مصوبات دومین جلسه کمیته مدیریت صید استان در سال 1385 و با توجه به موافقت نمایندگان جامعه صیادی و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام گرفته است.
رئیس اداره امورصید شیلات هرمزگان تصریح کرد: باتوجه به مخرب بودن این روش صیدوضربات جبران‌ناپذیری که به ذخایر آبزیان وارد می‌کند برای ترویج عدم استفاده ازاین ادوات صید همه صیادان پرتلاش و زحمتکش هرمزگانی می‌بایست همکاری لازم را بایگان حفاظت از منابع شیلات هرمزگان داشته باشند تا بتوان ضمن آشنایی با راههای حفاظت از ذخایر آبزیان از انقراض نسل آنها نیز جلوگیری کرده و در آینده شاهد صیدی پایدار باشیم.
تور منوفلامینت تک رشته‌ای و از جنس نایلون نامرئی بوده و صدمات بسیاری به ذخایر آبزیان وارد می‌کند

دیدگاه خود را بیان کنید