افزایش 40 درصدی تولید غذای ماهی بزرگترین کارخانه خاورمیانه

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

افزایش 40 درصدی تولید غذای ماهی بزرگترین کارخانه خاورمیانه
فرود یداللهی فارسانی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- افزود: از ابتدای امسال تاکنون 12هزار تن غذای ماهی در این کارخانه تولید و روانه بازار مصرف شد
مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده غذای ماهیان سردابی و گرم‌آبی کشور گفت: تولید غذای ماهی بزرگترین کارخانه تولید غذای ماهی خاورمیانه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش یافته است
وی با بیان اینکه از این میزان تولید، دوهزار تن به کشورهای نخجوان، تاجیکستان و جمهوری ارمنستان، عراق و لبنان صادر شده است، تصریح کرد: این میزان تولید سه میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
یداللهی ادامه داد: بزرگترین شرکت تولید خوراک ماهی خاورمیانه با عنوان "فرادانه" 40درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می کند.
وی، کیفیت غذای ماهی ایرانی را بهتر از غذاهای خارجی دانست و گفت: به ازای تولید یک کیلوگرم گوشت ماهی یک کیلو غذای ماهی تولید داخلی نیاز است اما برای تولید همین مقدار گوشت 1300گرم غذای ماهی خارجی مصرف می‌شود.
یداللهی افزود: استان با تولید 16 هزارتن ماهی سردابی بزرگترین قطب تولید ماهیان سردابی ایران است.
وی تصریح کرد: این شرکت با سرمایه‌گذاری 25میلیارد ریالی بخش خصوصی سه سال پیش به بهره‌برداری رسید و با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال مستقیم افزون بر 200 نفر فراهم شد.
بزرگترین شرکت تولید خوراک ماهی خاورمیانه با عنوان فرادانه در قطب صنعتی شهرکرد قرار دارد

دیدگاه خود را بیان کنید