تاکيد بر ضرورت توسعه زيرساخت ها و ساخت اسكله مناسب

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید


واحد مرکزی خبر : عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی لنجداران بندر ریگ با بیان اینکه این بندر فاقد اسکله است خواستار توسعه زیرساختها و احداث اسکله مناسب شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
عبدالامیر عرب گفت: بندر ریگ استان بوشهر از قدمت بالایی برخوردار است اما زیرساختهای این بندر توسعه نیافته به طوری که فاقد اسکله مجهز و در شان مردم این منطقه است.
وی افزود: این بندر مجهز به یک اسکله قدیمی است که در گذشته با استفاده از نخاله های ساختمانی بدون اصول مهندسی و با هزینه مردمی ساخته شده است و تخلیه و بارگیری کالا به روش سنتی انجام می شود.
عرب با بیان اینکه مشکل نبود اسکله و کمبود زیرساختهای بندری به مقامات اداره بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام شده است ، گفت : از آنجا که اداره بنادر و دریانوردی در این بندر مستقر نیست و تنها یک دفتر مربوط به ورود و خروج شناورها در این بندر دارد ، می گویند تا این بندر به طور کامل در اختیار آنها قرار نگیرد نمی توانند برای ساخت اسکله و توسعه زیرساختهای آن اقدام کنند.
وی گفت: امیدواریم اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر
بتواند اقدامی در ایجاد زیرساختهای بندر ریگ که در شان مردم این مطنقه باشد انجام دهد.

وی با اشاره به فعالیت 130 موتور لنج در تعاونی لنجداران بندر ریگ ،خواسته های دریانوردان و لنجداران این منطقه را استقرار اداره بندر ، ساخت اسکله و لایروبی خور بندر ریگ اعلام کرد.
عرب با اشاره به افزایش هزینه ها و گرانی گفت: به دلیل تورم درآمد لنجداران نیز کاهش یافته است.
بندر ریگ که در استان بوشهر قرار دارد در اختیار سازمان شیلات است

دیدگاه خود را بیان کنید