پرونده خسارت پتروشيمي در خورموسي به قوه قضائيه مي رود

چهار‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

پرونده خسارت پتروشيمي در خورموسي به قوه قضائيه مي رود
سيدرحيم مقينمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: آلودگي زيست محيطي منابع آبي و تلفات بين ۱۵ تا ۲۰ هزار قطعه ماهي شامل هامور، شانك، ميگو، حلوا سفيد و صبيتي در اثر ورود عناصر مضر صنايع پتروشيمي در آب منطقه خورموسي صحت دارد و اين در حاليست كه اين مسئله در گذشته نيز تكرار شده است.
وي اظهار كرد: در حال حاضر عناصر ورودي به آب منطقه خورموسي در دست بررسي كارشناسي قرار دارد و پس از تهيه گزارش تكميلي از اين رويداد، موضوع از سوي سازمان شيلات ايران و سازمان حفظ محيط زيست استان خوزستان پيگيري خواهد شد.
مقينمي با بيان اين كه، اين گزارش و برآورد خسارت ها پس از تكميل به مراجع قضايي ارايه مي شود گف: هم اكنون حدود ۲ هزار نفر از طريق صيد و صيادي در اين منطقه امرار معاش مي كنند.
وي تاكيد كرد: در گذشته نيز سوابقي از ورود عناصر مضر و آلاينده ناشي از صنايع پتروشيمي در آب منطقه خورموسي رخ داده است كه بايد مورد پيگيري مسئولان ذيربط قرار گيرد.
مقينمي به اهميت ويژه منطقه خورموسي به عنوان موقعيت استراتژيك ذخاير آبزيان اشاره كرد و گفت: ضرورت دارد وزارت نفت اهميت ويژه اي براي ذخاير آبزيان و سواحل خوريات كه صنايع پتروشيمي در آن مناطق مستقر هستند، قائل شود و از بروز مشكلات اين چنيني در منطقه خودداري كند.
وي اضافه كرد: بروز پي در پي چنين حوادثي مي تواند اكو سيستم منطقه از لحاظ جانوري و آبزيان را نابود كند، بنا بر اين انتظار مي رود وزارت نفت علاوه بر جلوگيري از چنين رخدادهايي خسارت وارده به محيط زيست و ذخاير آبزيان را نيز جبران كند

دیدگاه خود را بیان کنید