صدور ۲۶ فقره مجوز آبزی پروری در استان مرکزی

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صدور ۲۶ فقره مجوز آبزی پروری در استان مرکزی
حسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اراک اظهار کرد: این تعداد مجوز شامل 11 مورد موافقت اصولی، 4 مورد پروانه تاسیس، 6 مورد پروانه بهره برداری و 5 مورد تمدیدی بوده که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی صادر شده است.
اکبری با اشاره به ظرفیت تولید مجوزهای صادره تصریح کرد: ظرفیت تولید مجوزهای صادره 416 تن اعلام شده است.
وی افزود: 386 تن از ظرفیت‌های فوق مربوط به پرورش ماهیان سردآبی در استخرهای ذخیره دو منظوره و 30 تن دیگر مربوط به پرورش ماهی خاویاری است که با بهره برداری از آنها 59 نفر شغل به صورت مستقیم در استان ایجاد یا پایدار خواهد شد.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: سال گذشته نیز 35 فقره پروانه تاسیس و بهره برداری پرورش ماهی در این استان صادر شد که این تعداد پروانه شامل 16 مورد پروانه تاسیس پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره و با ظرفیت تولید 168 تن بود.
اکبری تصریح کرد: پروانه‌هایی که سال گذشته صادر شد شامل سه فقره پروانه تکثیر و پرورش ماهی‌های زینتی به ظرفیت 550 هزار قطعه و 15 فقره پروانه بهره برداری پرورش ماهی قزل آلا به ظرفیت 160 تن نیز بود.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: سال گذشته یک مورد پروانه بهره برداری تولید بچه ماهی قزل آلا به ظرفیت 810 هزار قطعه نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شد که با بهره برداری از این تمامی این ظرفیت ها برای 59 نفر شغل به صورت مستقیم در استان مرکزی ایجاد شد

دیدگاه خود را بیان کنید