حیات رودخانه کارون نباید با ورود پساب های واحدهای پرورش ماهی غیر مجاز تهدید شود

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۲ بازدید

حیات رودخانه کارون نباید با ورود پساب های واحدهای پرورش ماهی غیر مجاز تهدید شود
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت رودخانه کارون گفت: نباید با ورود پساب های واحدهای پرورش ماهی غیرمجاز حیات رودخانه کارون تهدید شود.
عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای حفاظت کیفی کارون در محل استانداری خوزستان افزود: باید جلوی افزایش واحدهای غیرمجاز پروش ماهی اطراف رودخانه های استان گرفته شود.

وی تاکید کرد که ودخانه کارون را قربانی افزایش تولیدات نخواهیم کرد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ورود فاضلاب خام بیمارستان فاطمه الزهرا (س) به رودخانه کارون گفت: پرونده رسیدگی به تخلفات این بیمارستان و ورود فاضلاب های آن به رودخانه باید مسیر قانونی را طی کند و در صورتی که دادگاه رای به محکومیت این بیمارستان دهد بیمارستان فاطمه الزهرا(س) تعطیل می شود.

در ادامه معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نباید به مسائل زیست محیطی صنفی نگاه شود بیان کرد: شواری حفاظت کیفی کارون بالاترین مرجع برای بررسی مشکلات در این رودخانه است و باید به تمامی تصمیماتی که در این شورا اتخاذ شده عمل کرد.

ˈاحمد سیاحی ˈ در خصوص اجرای پروژه تصفیه خانه شرق اهواز گفت: برای احداث این تصفیه خانه 400میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده اما تاکنون از مجموع اعتبار تنها 20 میلیارد ریال به این طرح تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به حجم بالای پساب های واحدهای پرورش ماهی در استان خوزستان گفت: هم اینک پنج متر مکعب در ثانیه پساب وارد رودخانه کارون می شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: باید یک برنامه ریزی مدون برای جلوگیری از افزایش واحدهای پرورش آبزیان در استان خوزستان داده شود
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید