امسال 45 تن ماهی خاویاری در فارس تولید می‌شود

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

امسال 45 تن ماهی خاویاری در فارس تولید می‌شود
مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه این استان می‌تواند قطب تولید ماهیان خاویاری باشد، گفت: امسال 45 تن ماهی خاویاری در فارس تولید می‌شود.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محمدرضا سعادت از تولید بیش از 40 تن گوشت ماهیان خاویاری در سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: در سال 1391 حدود 30 تن ماهی خاویاری در فارس تولیدشده که در سال 1392 با حدود 33 درصد رشد به 40 تن افزایش یافته است.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان فارس با مثبت توصیف کردن وضعیت تولید ماهیان پرورشی در سال جاری گفت: در پایان سال 93 تولید ماهیان پرورشی بیش از 10 هزار تن خواهد بود و از 24 گونه موجود در دنیا هفت ‌گونه در کشور و استان فارس وجود دارد که با موفقیت، این‌گونه به پرورش رسیده و در حال‌ توسعه است.

وی با بیان اینکه، با وجود منابع آبی مستعد، امکان توسعه و افزایش تولید ماهیان خاویاری در این استان وجود دارد اضافه کرد: انتظار می‌رود در سال 1393 تولید ماهیان خاویاری به 45 تن برسد.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های مهم شیلات در سال جاری اشاره کرد و گفت: استقرار نظام مدیریتHACCP در مزارع پرورش ماهی باهدف تولید محصول سالم و دستیابی به استاندارد صادرات از جمله هدف‌های مهم این مدیریت در سال جاری است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: توسعه آبزی‌پروری در تلفیق با آب کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌های کاری شیلات است که امسال بالغ ‌بر 250 استخر ذخیره آب کشاورزی با بیش از 450 هزار قطعه بچه‌ماهی ماهی‌دار شده‌اند. این مسئول ادامه داد: با احتساب تعداد این استخرها در سال‌های گذشته، تعداد استخرهای ماهی‌دار شده به 770 باب می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان این‌که در سطح استان فارس چاه‌های کشاورزی بسیاری وجود دارد تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مطلوب توسعه پرورش ماهی در تلفیق با آب کشاورزی است.
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید