جزئیات تفاهم‌نامه همکاری یگان‌های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و شیلات

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

جزئیات تفاهم‌نامه همکاری یگان‌های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و شیلات
سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌در خصوص جزئیات این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در شش بند منعقد شده است که بند اول آن همکاری دستگاه‌های مسئول در برخورد با متخلفان و تحویل آنها به یگان‌های مربوطه است
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از ابلاغ تفاهم نامه مشترک یگان‌های حفاظت محیط زیست برای استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مرتبط با محیط طبیعی خبر داد.
وی ادامه داد: بر اساس این بند اگر فرد متخلفی توسط یگان حفاظتی غیر از یگان حفاظت حوزه‌ای که در آن جرمی مرتکب شده دستگیر شود، پیش از ارجاع به مقامات قضایی به یگان حفاظتی مربوطه تحویل داده می‌شود؛ در صورتی که در گذشته چنین اقدامی انجام نمی‌شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: در بند دوم این تفاهم‌نامه به همکاری در زمینه پیشگیری و اطفای حریق در محیط طبیعی اشاره شده و بند سوم آن در مورد ایجاد زمینه همکاری برای استفاده از امکانات و تجهیزات مورد استفاده یگان‌های مرتبط با یکدیگر در شرایط بحرانی است.
خیلدار افزود: ایجاد گروه گشت و کنترل مشترک در محیط طبیعی بند چهارم این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهد.
به گفته وی همکاری در زمینه آموزش و برگزاری همایش و کنفرانس‌های مرتبط با حفاظت از عرصه‌های طبیعی در بند پنجم این تفاهم‌نامه ذکر شده و در بند ششم نیز به برگزاری مانورهای مشترک برای بالا بردن سطوح آمادگی یگان‌های تحت‌الامر اشاره شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مساله کمبود نیرو برای حفاظت از محیط‌های طبیعی اظهار کرد: اگر در نظر بگیریم که هر کدام از یگان‌های حفاظتی حدود 4000 نیرو داشته باشند با امضای این تفاهم نامه این ظرفیت سه برابر می‌شود.
خیلدار با بیان اینکه همه یگان‌های حفاظتی زیرمجموعه ناجا هستند تصریح کرد: با پلیس پیشگیری ناجا، کلیه فرماندهان نظامی، کلیه پاسگاه‌ها، پلیس مرزبانی و حتی پلیس راهور نیز هماهنگ هستیم تا در مواقع لزوم از ظرفیت انتظامی کشور برای حفاظت از محیط‌های طبیعی استفاده کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید