دوهزارو324 تن میگوی پرورشی در دشتی و تنگستان بوشهر تولید شد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

دوهزارو324 تن میگوی پرورشی در دشتی و تنگستان بوشهر تولید شد
ایرنا، حمید خلیلی، چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان میگوی پرورشی تولیدی یکهزارو 300 درسایت مند Mond شمالی و190 تن نیز درسایت مند غربی شهرستان دشتی تولید شده است که درمقایسه با سال گذشته که درمجموع یکهزارو27 تن بوده افزایش بیش از49 درصد نشان می دهد.

وی اضافه کرد: درسایت دلوار یک شهرستان تنگستان نیز 570 تن و سایت دلواردو نیز 264 تن میگوی پرورشی تولید شده که نسبت به سال گذشته بیش از100 تن افزایش تولید داشته ایم.

خلیلی بیان کرد: در سایت های مند غربی وشمالی شهرستان دشتی ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش تولید وجود دارد که درصورت حل مشکلات موجود می توان تولید درسال آینده بیش ازاین افزایش یابد.

رییس اداره شیلات دشتی وتنگستان استان بوشهر اظهارکرد: برای ترمیم دریچه ورودی آب از رودخانه مند ودریا به کانال انتقال آب به استخر های پرورش این سایت امسال یک میلیارد و700 میلیون ریال پیش بینی اعتبارشده است که هنوز تخصیص نیافته واجرای این طرح را با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد:برای ترمیم ولایروبی کانال ها انتقال آب برای افزایش حجم انتقال آب به سایت های پرورش میگو ˈمندˈ نیازبه چهار میلیارد ریال است که درصورت تامین این اعتبار در زمان راکد بودن فعالیت آنها که از دی امسال آغاز شده و تا فروروین سال بعد ادامه دارد می توان زمینه را برای فعال کردن همه استخرهای پرورش میگوی سایت های مند غربی وشمالی شهرستان دشتی فراهم کرد.

خلیلی گفت: اکنون از 43استخر سایت مند دشتی 33 استخر فعال است وبا انجام این عملیات ها همه سایت ها آمادگی پرورش میگو خواهند داشت

دیدگاه خود را بیان کنید