تولید بیش از 4 هزار تن میگو در هرمزگان

چهار‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

تولید بیش از 4 هزار تن میگو در هرمزگان
معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات هرمزگان از تولید بیش از چهار هزار و 500 تن میگو از سطح مزارع پرورش میگو استان هرمزگان از ابتدای سال 93 تا کنون خبر داد
علی کریمی صبح امروز طی نشستی با حضور مسئولان شیلات استان هرمزگان با بیان این خبر اظهار داشت: این میزان میگو در مزارعی با مساحتی بالغ بر هزار و 600 هکتار از مزارع پرورش میگو استان هرمزگان برداشت شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان در طول سال دو بار اقدام به ذخیره‌سازی و برداشت میگو می‌شود، افزود: خوشبختانه امسال با برداشت بالغ بر 10 تن و 600 کیلوگرم میگوی پرورشی از سایت پرورش میگوی هرمزگان، شاهد یک رکورد جدید در استان و کشور بودیم.
معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه در سطح مزارع استان هرمزگان نزدیک به 515 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده است،بیان کرد: این میزان میگو از 6 سایت پرورش میگو استان شامل تیاب شمالی،تیاب جنوبی،سایه خوش،کولغان، هنگام و مقام برداشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت میگو از سطح مزارع استان همچنان ادامه دارد، سطح زیر کشت میگوی استان هرمزگان را بالغ بر دو هزار و 133 هکتار خواند و گفت: این میزان سطح زیر کشت در قالب 199 مزرعه و دو هزار و 115 استخر است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید