طرح پرورش ماهی در قفس با حضور استاندار کرمانشاه در قصرشیرین به بهره برداری رسید

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

طرح پرورش ماهی در قفس با حضور استاندار کرمانشاه در قصرشیرین به بهره برداری رسید
در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت سالانه 200 تن، با حضور ˈابراهیم رضایی بابادیˈ استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در سد شهدای گمنام قصرشیرین به بهره برداری رسید.
فرماندار قصرشیرین در آیین بهره برداری از این طرح گفت: طرح پرورش ماهی در قفس برای نخستین بار در استان کرمانشاه عملیاتی شده است.
ˈافشین رضاییˈ اعتبار هزینه شده برای مرحله نخست اجرای این طرح را 26 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: با بهره براری از این طرح برای 20 نفراز افراد جویای کار شغل ایجاد شد.
مدیرکل شیلات کرمانشاه نیز گفت: هم اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان 5/7 کیلوگرم است که این میزان در کشور 9 و در جهان 18 کیلوگرم است که با برنامه ریزی انجام شده این رقم امسال به بالای هشت کیلوگرم خواهد رسید.

ˈکیومرث شهبازیˈ افزود: با توجه به ظرفیت مطلوب کرمانشاه در اجرای طرح های آبزی پروری هم اکنون تولید سالانه انواع آبزیان در این استان 16 هزار تن است که با برنامه ریزی صورت گرفته از جمله اجرای طرح مجتمع های جدید ماهیان سرد و گرم آبی و همچنین مجتمع های جدید ماهیان خاویاری، میزان تولید انواع ماهی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در راستای سند چشم انداز 20 ساله توسعه، میزان تولید و پرورش انواع ماهیان در کرمانشاه به یکصد هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت: به لحاظ تولید ماهیان خاویاری این استان هم اکنون رتبه سوم کشور را با پنج مزرعه خاویاری فعال به خود اختصاص داده است.

شهبازی اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس سد شهدای قصرشیرین نیز هم اکنون در 560 هکتار زمین با تولید سالانه دو هزار و 550 تن در دست بهره برداری است که با اجرای مرحله دوم این طرح، میزان تولید انواع آبزیان در این شهرستان به بیش از هفت هزار تن افزایش خواهد یافت.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از27 هزار نفر جمعیت دارد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید