صید ساردین ماهیان در جاسک هرمزگان 50 درصد افزایش یافت

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

صید ساردین ماهیان در جاسک هرمزگان 50 درصد افزایش یافت
معاون صید و صیادی شیلات جاسک هرمزگان گفت:صیادان جاسک در پایان فصل صید ساردین شش هزار تن ساردین و ماهی موتوMOTU صید کردند که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشت
اکبر حیدری نژاد افزود: تغییرات جوی و بارندگی خوب امسال علت افزایش صید در آبهای این شهرستان بوده است.
وی، فصل صید ساردین ماهیان را از اول مهر تا پایان فروردین ذکر کرد و ادامه داد:300 صیاد بوسیله 27 فروند قایق و لنج با استفاده از تورهای ریزبافت،صید ماهی ساردین را برعهده داشتند.

معاون صید و صیادی شیلات جاسک گفت: 75 درصد ماهی صید شده به پنج کارخانه پودر ماهی این شهرستان و بقیه به شهرستانهای میناب ، رودان و بندرعباس ارسال شد.

حیدری نژاد گفت:قیمت هر کیلو ماهی ساردین در جاسک پنج هزار ریال است.

وی ادامه داد: جاسک بعد از شهرستان قشم رتبه دوم صید ساردین ماهی را در هرمزگان دارد.

از جمعیت 51هزار نفری جاسک در 300 کیلومتری بندرعباس، پنج هزار نفربا بهره گیری از 800 فروند لنج و قایق به صید وصیادی مشغول هستند.

ساردین ماهیان جزو دسته ماهیان سطحی هستند که عمدتاً آنها به نام ساردین و موتو معروفند .

ترکیبات گوشت ساردین ماهیان دارای پروتئین و ویتامینهای بالایی هستند که می توان بعنوان یک ماده غذایی منفرد و همراه با مواد غذایی دیگر مصرف نمود زیرا دارای بافت نرم و بسیار نازک بوده و زود فساد می شوند.

ساردین ماهیان به دلیل داشتن لطافت و ظرافت بافت در مقابل عوامل ایجاد کننده فساد بسیار حساس بوده و کیفیت غذایی خود را در صورت عدم سرعت در کار و عمل آوری و یا حمل و نقل و گذشت زمانی کوتاه سریعاً از دست می دهند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید