ساخت فیلم مستند دریای خزر

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

ساخت فیلم مستند دریای خزر
فیلم مستند دریای خزر بر اساس قصه هایی که پژوهش برای نگارش آنها در مازندران آغاز شده ، ساخته می شود.
کار مطالعاتی برای نوشتن ˈ قصه های خزر ˈ با همکاری گروهی از پژوهشگران داخلی و خارجی در سازی کلید خورده است.
این فیلم را قرار است ˈ مهدی قربانپور ˈ فیلم ساز مازندرانی تهیه و کارگردانی کند.
قربانپور گفت : مستند قصه های خزر با محور قرار دادن دریای خزر ، زندگی و فرهنگ ساکنان آن در داخل و خارج از ایران ، موسیقی اقوام حاشیه خزر ، معماری شهرها و تاثیرپذیری آن از دریا ، تنوع غذایی و رابطه مرز نشینان ساکن خزر به تصویرکشیده خواهد شد.
وی افزود : در تلاش هستیم تا پس از هماهنگی های لازم با مراکز فرهنگی و سفارتخانه های مرتبط ، برای ساخت این فیلم به قزاقستان ، جمهوری آذربایجان ، روسیه و ترکمنستان نیز سفر کنیم.
او ادامه داد : مراحل تحقیق برای آماده کردن قصه های خزر تا پایان سال 93 به طول خواهد انجامید و بر همین اساس امیدواریم از ابتدای سال 94 کار تصویر برداری نیز آغاز شود.
قربانپور با اظهار این که قرار است این مستند با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید شود، گفت : مدت زمان تصویربرداری این مستند سه سال به درازا می کشد.
وی افزود : 50 درصد تصویربرداری این مستند در ایران و بقیه آن در کشورهای حاشیه دریای خزر خواهد بود که شامل شش قسمت تلویزیونی 52 دقیقه ای و یک نسخه مستند 90 دقیقه ای برای پخش جهانی است.
قربان پور که به گفته خودش ساخت بیش از20 عنوان فیلم مستند و کوتاه را در کارنامه اش دارد ، افزود : پیش از این آثارم در یونسکو ، فستیوال بین المللی فیلم کودکان لندن ، فستیوال فیلم ملل اتریش ،فستیوال فیلم سوئد و جشنواره بین المللی آسیا به نمایش در آمد و جوایز متعددی را نیز از جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرد
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید