400 هکتار از اراضی شهرستان چابهار به پرورش و تولید میگو اختصاص یافت

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

400 هکتار از اراضی شهرستان چابهار به پرورش و تولید میگو اختصاص یافت
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ایجاد اشتغال و با هدف توسعه پایدار بیش از 400 هکتار از اراضی بندر چابهار در سال جاری به پرورش و تولید میگو اختصاص یافت
محسنعلی گلشنی ابراز داشت: از آنجا که بندر چابهار و سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش و تولید میگو دارد لذا برنامه ریزی منسجم و علمی به منظور پرورش و تولید میگو در سال جاری و در این منطقه انجام پذیرفته است.
وی بیان داشت: در این راستا اداره کل شیلات استان با همکاری سازمان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی و مرکز تحقیقات شیلات در نشست‌های فشرده و منظم سطوح استانی و ملی برنامه ریزی ویژه ای برای تولید میگو در منطقه‌ای به وسعت 4 هزار هکتار در دستور کار قرار داده است.
گلشنی با بیان اینکه ذخيره سازي پرورش ميگو در منطقه گواتر از ارديبهشت ماه امسال آغاز شده است افزود: پيش‌بيني مي‌شود از سطح 400 هکتاری پرورش میگو در این منطقه امسال بیش از یک هزار و 200 تن میگو تولید شود و علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی بخشی از میگوی تولید شده به بازارهای خارجی صادر شود.
وی هدف از اجرای این طرح را افزایش تولید، تامین نیاز بازارهای داخلی و خارجی و به ویژه ایجاد کسب و کار برای جوانان و مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در هر هکتار از استخر های ایجاد شده به منظور پرورش ميگو براي يک نفر شغل مستقيم و دو نفر شغل غيرمستقيم ایجاد می‌شود
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید