همکاری موثر بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

همکاری موثر بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در زمینه نظارت بهداشتی و کنترل بیماری‌های آبزیان پرسنل و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی تعامل خوبی با هم داشتند.
مرتضی بحرانی ظهر امروز در جلسه بررسی عملکرد بخش دولتی و خصوصی در نظارت بهداشتی بر مراکز تکثیر و مزارع پرورش در سال 93-92 اظهار داشت: در زمینه نظارت بهداشتی و کنترل بیماری‌های آبزیان پرسنل و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی تعامل خوبی با هم داشتند و در این بین باید از تجارب موثر همکاران در دوره تکثیر و پرورش جدید نیز استفاده بهینه کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: باید شاهد حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در روند کار باشیم و کنترل و پایش استفاده از داروها و مواد ضدعفونی‌کننده در صنعت تکثیر و پرورش میگو و همچنین تمدید هر شش ماه یکبار پروانه آبزیان به منظور پایش دقیق‌تر می‌تواند صنعت پرورش میگو را بارورتر کند.

بحرانی در خصوص مصوبات این جلسه نیز گفت: مقرر شد مقوله آموزش به‌منظور کنترل بیماری‌ها در حوزه تکثیر و پرورش و شناسنامه‌دار بودن مراکز مورد توجه قرار گیرد، همچنین نظارت دقیق‌تر بر خروج میگو از مزارع پرورش و همچنین تشکیل کمیته‌های علمی بیوسکیوریتی تکثیر و پرورش متشکل از دامپزشکان و کارشناسان برای تدوین روش نظارت بهینه و آموزش همکاران در دستور کار قرار گرفت.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید