قيمت ميگو در بازارهاي داخلي کاهش يافت

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

قيمت ميگو در بازارهاي داخلي کاهش يافت
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از کاهش قیمت میگو در بازار داخلی خبر داد و گفت : هم اکنون نرخ میگو در بازارهای داخلی در مقایسه با سایر محصولات گوشتی بسیار مناسب است.
هادی سنگانیان افزود : قیمت میگوی پوست کنده امسال در بازارهای داخلی بر اساس اندازه میگو 30 تا 50 هزار تومان در هر کیلوگرم است.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: گوشت میگو بهترین پروتئین در دنیاست و از شاخص سلامت بسیار بهتری در مقایسه با گوشت قرمز و مرغ برخوردار است.
سنگانیان یادآور شد : سرانه مصرف آبزیان به ویژه میگو در ایران بسیار پایین تر از نرم جهانی آن است.
وی مهم ترین دلیل این امر را کوتاهی در تبلیغات رسانه ای مناسب برای مصرف آبزیان و نیز ترویج اندک های مختلف طبخ این گونه های دریایی در برنامه های آشپزی بیان کرد.
سنگانیان با اشاره به اینکه بانوان ایرانی هیچ گونه اطلاعی درباره پخت میگو ندارند، اظهار داشت: با میگو می توان بیش از 70 نوع غذا طبخ کرد و می توان از آشپزهای فعال در اتحادیه برای آموزش طبخ میگو در صدا و سیما بهره برد.
وی در خصوص فروش میگو در بازارهای داخلی نیز گفت: هم اکنون میگوهای تازه در میادین میوه و تره بار شهرستان ها به ویژه تهران به خوبی در دسترس است.
سنگانیان تاکید کرد: همچنین میگوهای منجمد با اندازه های مختلف در فروشگاه های بزرگ برای مردم به راحتی قابل دسترس است.
وی گفت : امسال هزار و 200 هکتار مزرعه پرورش میگو در بوشهر، 800 هکتار در هرمزگان و 60 هکتار در چابهار زیر کشت میگو رفت.
عضو هیئت مدیره در اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، همچنین از تولید میگوی پرورشی در مزارع استان های گلستان و خوزستان در سال جاری خبر داد.
وی در ادامه از تولید 500 تن میگوی پرورشی در سایت گمیشان استان گلستان خبر داد و گفت : استان های شمالی نیز در حال پیوستن به چرخه صنعت میگوست.
سنگانیان اظهار امیدواری کرد با افزایش تولید میگوی پرورشی در سال های آینده و توزیع بیشتر در بازارهای داخلی شاهد افزایش میزان سرانه مصرف میگوی کشور باشیم
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید