پایگاه حفاظت آبزیان دریایی «دیر» و «خورخان» راه‌اندازی می‌شود

چهار‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

پایگاه حفاظت آبزیان دریایی «دیر» و «خورخان» راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: برای شناسایی و برخورد با صیادان متخلف در دریا، پایگاه حفاظت آبزیان دریایی دیر و خورخان راه‌اندازی می‌شود.
حسین بهمنیاری نشست با مسئولان شهرستان دیر با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های مهم صید و صیادی و پرورش آبزیان است اظهار داشت: منطقه مطاف و خورخان از مناطق مهم صیادی و زیستگاه انواع آبزیان است که جایگاه مهمی نزد صیاد دارد.
وی با بیان اینکه منطقه خورخان دارای اسکله صیادی می‌شود تصریح کرد: یکی از مطالبات مردم برخودن ساخت اسکله در منطقه خورخان است که عملیات ساخت اسکله خورخان بردخون به زودی آغاز می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر، با بیان اینکه اعتبارات ساخت اسکله خورخان مصوب شده خاطرنشان کرد: برای ساخت اسکله بندرصیادی خورخان بردخون اقدامات اولیه در حال انجام است که با اعتبار 600 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بهمنیاری با بیان اینکه این اسکله در مدت سه سال ساخته می‌شود افزود: اسکله خورخان برای پهلوگیری 300 قایق و 30 لنج طراحی شده است.

وی، خورخان را از مناطق مهم صید و صیادی دانست و گفت: تردد شناورها در مسیر آبراه‌های داخلی این منطقه از جمله مزایای بردخون است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با تاکید بر حفاظت از ذخائر آبزیان و پیشگیری از تخلفات شناورهای صیادی در خورخان افزود: شیلات استان برای برخورد جدی با صیادان متخلف در دریا پایگاه حفاظت آبزیان دریایی راه‌اندازی می‌کند.

بهمنیاری با بیان اینکه تجهیزات نصب شده برروی شناورها به صورت آنلاین است اظهارکرد: از سال آینده روی همه شناورهای صیادی این تجهیزات نصب می‌شود و بر خروج، ورود و محل صید شناورها نظارت دارد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید