رشد 70 درصدی تولید میگوی پرورشی در کشور

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

رشد 70 درصدی تولید میگوی پرورشی در کشور
وزیر جهاد کشاورزی:باید سهم ایران در تولید و بازار جهانی میگو افزایش یابد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید میگوی پرورشی در سال 93 با رشد 70 درصدی به بیش از 22 هزارتن رسید.
مهندس محمود حجتی در نشست برررسی مسایل میگوی کشور با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های کشور در پرورش میگو اظهار داشت: باید سهم ایران در تولید و بازار جهانی میگو افزایش یابد.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد زنجیره تولید میگو در کشور گفت: در زنجیره تولید همه عوامل پیشین و پسین تولید مشارکت و از منافع و ارزش افزوده محصول تولیدی بهره مند می شوند.
مهندس حجتی در این زمینه پیشنهاد کرد: پرورش دهندگان میگو با توجه به سرمایه گذاری هایی که انجام داده اند در کنار سایت های اختصاصی، دریاچه های پرورش ارتمیا ایجاد و ضمن تامین خوراک مورد نیاز، ارزش افزوده بیشتری به دست اورند.
وزیر جهاد کشاورزی سپس به منظور تسهیل امور پرورش دهندگان و فرآیند تولید میگو در کشور خواستار انجام بررسی های لازم برای تاسیس صندوق تخصصی میگو شد.
مهندس حجتی در بخش دیگری از این نشست بر لزوم گسترش تعاملات بین المللی و بهره گیری از دانش،فناوری و تجارب دیگر کشورها به منظور افزایش تولید میگو در کشور تاکید کرد و خواستار بهره گیری از مشارکت شرکت های دانش بنیان در این زمینه شد.
در این نشست،رییس سازمان شیلات ایران از برنامه ریزی برای تولید 30 هزارتن میگو در سال جاری خبر داد و گفت: دستیابی به این میزان تولید نیازمند 200 میلیارد تومان سرمایه در گردش است که امیدوارم با همکاری بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی اعتبارات لازم تامین شود.
در پایان این نشست از سه نوع میگوی فرآوری شده رونمایی شد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

دیدگاه خود را بیان کنید