صادرات 272 کیلوگرمی خاویار پرورشی به کشورهای اروپایی

چهار‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
صادرات 272 کیلوگرمی خاویار پرورشی به کشورهای اروپایی

مدیرکل شیلات مازندران گفت: 272 کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش 236 هزار دلار به کشورهای اروپایی صادر شد که مازندران رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است

حسینعلی رستمی از شهرستان ساری، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 78 هزار و 498 تن ماهی پرورشی در استان تولید شد، اظهار کرد: مازندران رتبه نخست آبزی‌پروری و تولید ماهیان گرم‌آبی را در کشور داراست.

وی ادامه داد: 272 کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش 236 هزار دلار به کشورهای اروپایی صادر شد که مازندران رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه 10 ماهه امسال 11 هزار و 53 تن ماهی از دریای مازندران صید شد، افزود: ارزش اقتصادی ماهیان دریایی و پرورشی در مازندران 823 میلیارد تومان بوده است.

این مسؤول با اعلام اینکه 4 هزار و 811 تن انواع آبزیان دریایی و پرورشی با ارزش اقتصادی 20 میلیون دلار از مازندران به خارج کشور شد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای سیستم مکانیزاسیون در مزارع خاویار پرورشی استفاده بهینه از آ و خاک، افزایش تولید در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه تولیدی و اقتصادی‌تر کردن تولید است.

رستمی حفظ تنوع گونه‌ای ماهیان دریای مازندران، کمک به مهاجرت و تکثیر طبیعی ماهیان در رودخانه‌ها و کمک به تنوع ژنیتیکی ماهیان از اهداف شیل‌گذاری در زیستگاه طبیعی ماهیان دریایی عنوان کرد و افزود: تاکنون عملیات شیل‌گذاری در 8 رودخانه استان اجرایی شد که پیش‌بینی می‌شود 11 میلیون قطعه لارو در این رودخانه‌ها رها‌سازی شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 35 میلیون قوطی کنسرو ماهی، 500 تن فیله و بسته‌بندی و عمل‌آوری و 2 هزار و 500 تن پودر ماهی در مازندران تولید شد.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: از آغاز صید تاکنون 89 هزار و 551 تن آبزی دریایی و پرورشی در استان تولید شد.

این مسؤول بیان کرد: مازندران رتبه نخست تولید ماهیان پرورشی، صادرات ماهیان خاویاری پرورشی، ماهیان گرمابی و کیلکا را در کشور به خود اختصاص داده است.

رستمی خاطرنشان کرد: تاکنون 270 گرم خاویار، 689 کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری، 25 هزار و 892 رشته دام خاویاری، 76 هزار و 264 رشته دام فلسدار توسط یگان حفاظت منابع کشف شد.

وی از رتبه نخست مازندران در ذخیره‌سازی و پرورش ماهی در قفس دریایی در استان‌های شمالی خبر داد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید