200 ميليارد تومان ، تسهيلات ويژه توليد ميگو

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

200 ميليارد تومان ، تسهيلات ويژه توليد ميگو
وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات به منظور حمایت از تولید کنندگان میگو خبر داد.
محمود حجتی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی و صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی این تسهیلات را در اختیار پرورش دهندگان میگو قرار می هد ، افزود : امسال تولید میگو در کشور با هشت هزار تن افزایش به 30 هزار تن خواهد رسید.
وی گفت: پارسال پرورش دهندگان با تولید 22 هزار تن میگو رکود جدید تولید میگوی پرورشی را در کشور به ثبت رساندند و در مقایسه با سال 92 بیش از 70 درصد رشد داشت.
وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ میگوی تولید شده در بازارهای داخلی و صادراتی جذب شد که نشان دهنده توانمندی قابل توجه این صنعت در بخش شیلات کشور است.
حجتی اظهار داشت : تولید و پرورش میگو با توجه به ظرفیت های قابل توجه سواحل جنوبی کشور زمینه رشد و توسعه خوبی دارد.
وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه توسعه تولید و پرورش میگو خبر داد و افزود : اعضای این کارگروه در زمینه روش های مختلف پرورش ،‌ تولید ،صدور مجوز و مسائل اعتبارات و تسهیلات فعالیت خواهند کرد تا مسیر پیشرفت این صنعت در بخش شیلات هموار شود.
وزیر جهادکشاورزی بر طراحی زنجیره کامل تولید در صنعت میگو تاکید کرد و گفت: ‌مالکان مزارع پرورش میگو باید زنجیره کاملی در تولید ، فراوری ، توزیع و عرضه طراحی کنند تا هدفگذاری و برنامه ریزی دقیق تری از آینده فعالیت و حضور خود در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشند.
حجتی افزود : با ایجاد زنجیره کامل تولید در مزارع و واحد های پرورش میگو این واحدها با قدرت بیشتری می تواند روند تولید رامدیریت و هدایت کند.
وی گفت : مالکان واحدهای تولیدی که زنجیره کاملی را مدیریت می کنند امکان بازاریابی و سرمایه گذاری بیشتری در اختیار دارند بنابراین در مواقع نوسان قیمت ، بروز و شیوع بیماری در مزارع در حاشیه امن تری قرار دارند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد : زنجیره های تولید و واحدهای بزرگ باید در بخش کشاورزی طراحی و ایجاد شود.
وزیر جهاد کشاورزی تشکیل کار گروه تسهیلات و اعتبارات را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از تولید کنندگان میگو دانست و افزود: در این کارگروه پرداخت تسهیلات و وام های بانکی تولید کنندگان میگو پیگیری می شود.
حجتی همچنین به تولیدکنندگان میگو پیشنهاد داد صندوق اعتباری برای حمایت از اعضای این حرفه تشکیل دهند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید